קוראי "ידיעות אחרונות" זכו הבוקר לסיקור נרחב מחתונת בתו של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, כולל גלריית תצלומים ומסגרת מוזהבת. על פני מרבית הכפולה החמישית בקונטרס החדשות של העיתון דיווח יובל קרני על השמחה הפרטית, שהפכה לשמחה פוליטית.

"ידיעות אחרונות", 24.8.2017

מי שפתח הבוקר את "ידיעות אחרונות" אחרי שקרא אמש את "גלובס" עשוי היה להיחשף לרובד נוסף, נסתר, של החתונה במשפחת ביטן. רצה המקרה ואתמול, זמן קצר לפני עריכת החופה באולמי לאגו בראשון-לציון, הוקדשה הכותרת הראשית של "גלובס" לתחקיר מאת משה ליכטמן על אישום שנעלם באופן תמוה מכתב האישום שהוגש נגד רונאל פישר. אישום זה נגע למה שכונה "פרשת הקרקעות בראשון-לציון".

כותרת ראשית, "גלובס", 23.8.2017

על-פי התחקיר של ליכטמן ב"גלובס", פישר אמור היה להיות מואשם גם בפרשת הקרקעות הזו. בהצהרת התובע מטעם פרקליטות המדינה נמסר כי כתב האישום נגד פישר יכלול את הפרשה שמתייחסת, בין היתר, להחלטת מועצת עיריית ראשון-לציון למכור שמונה דונמים במערב העיר לאיש העסקים ארז מוסצ'ו. ואולם, אישום זה נעלם זמן קצר לאחר מכן מכתב האישום.

ליו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, היתה הופעת אורח בתחקיר של ליכטמן. לפני שנבחר לכנסת כיהן ביטן כממלא מקום ראש עיריית ראשון-לציון, והוא זה שניהל את ישיבת מועצת העירייה שבה אושרה העסקה שלפיה תמכור העירייה את שמונת הדונמים לארז מוסצ'ו, שחכר אותם ממנה עד אז, וללא מכרז. ליכטמן מתאר ישיבה חריגה שבמהלכה התקוממו חברי מועצה על מה שנראה להם כמחטף וסתימת פיות. "ביטן דחה את הטענות, הסביר שהעסקה תקינה והזהיר מפני תביעות משפטיות", כתב ליכטמן. "[...] ביטן הסביר לחברי המועצה את כדאיות העסקה, והעמיד אותה להצבעה. העסקה אושרה".

על שמונת הדונמים שבלב פרשת הקרקעות ניצב, בין היתר, אולם לאגו המפואר שבבעלות איש העסקים מוסצ'ו. אותו אולם שבו חיתן אמש ח"כ ביטן את בתו, שנתיים וחצי אחרי שניהל את הישיבה שבה אושרה העסקה למכירת הקרקע.