חברת החדשות של ערוץ 2 הסירה מהרשת את כתבת "אולפן שישי" שהציגה ישראלים שיצאו לטיולי תיירות מין ברומניה. כתבתו של העיתונאי עמרי קרונלנד, ששודרה ביום שישי האחרון בזמן צפיית שיא, עוררה תגובות חריפות בקרב צופים רבים, שהתקוממו על מה שנראה כמו תשדיר שירות לטיולים מאורגנים שגולת הכותרת שלהם היא "מסיבות רווקים" בהשתתפות צעירות מקומיות. כמו כן, באתר "המקום הכי חם בגיהנום" פורסם כי חלקים ממנה בוימו על-ידי התוכנית.

שלושה ימים לאחר שידור הכתבה בתוכנית בעריכת איתי דנקנר, נראה שבחברת החדשות הוחלט לקבל את הביקורת: מי שינסה לצפות בכתבה כעת באתר mako של קשת או באתר של הזכיינית רשת יגלה כי העמודים שבהם הוצג הסרטון נמחקו. גם מי שינסה לצפות במהדורה המלאה של "אולפן שישי" לא ימצא אותה באתרי הזכייניות. עם זאת, לפי שעה הכתבה המחוקה עדיין זמינה לצפייה בתוך טור ביקורתי שפורסם על התופעה באתר mako.

מחיקת הכתבה מהרשת מגיעה לאחר שגם המנכ"ל והעורך הראשי של חברת החדשות, אבי וייס, הביע שאט נפש מתוכן הכתבה. בתגובה כתובה שהופצה היום טען וייס כי "מסיבות הרווקים" שתוארו בכתבה הן "תופעה מתועבת" וכי יש טעם לחשוף אותה – אך לא באופן שבו זה נעשה ב"אולפן שישי". "לתחושתי", אמר, "היה נכון לשאול את המרואיינים שאלות קשות, ומשפטי הקריינות חייבים היו להיות הרבה יותר נוקבים נגד התופעה הפסולה שהוצגה בכתבה. דיברתי עם כל המעורבים והדברים יטופלו".

אלון שני, דובר חברת החדשות של ערוץ 2, מסר ל"העין השביעית" כי הכתבות נמחקו מהרשת בשל הליך בדיקה שבו פתח המנכ"ל וייס, ושבמהלכו ייבדקו "כל נסיבות קבלת ההחלטות והליך הכנת הכתבה ובסיומו יוסקו המסקנות". בהתייחס לפרסום ב"המקום הכי חם בגיהנום" מסר הדובר כי "מבירור ראשוני עולה כי חלק מהטענות שעולות נגד הכתבה ששידרנו אינן מדויקות". כשהתבקש לפרט באילו טענות מדובר אמר כי אינו יכול למסור זאת, שכן הליך הבדיקה טרם הסתיים.

* * *

הודעת ההסרה באתר mako (צילום מסך)

הודעת ההסרה באתר mako (צילום מסך)