ב"ישראל היום", בטאון משפחת נתניהו במימון איל הקזינו האמריקאי שלדון אדלסון, נרעשים היום מכך שקמפיין להפלת נתניהו נעשה במימון אמריקאי. לפי הפרסום ב"ישראל היום", מחלקת המדינה האמריקאית העבירה 349 אלף דולר לארגון למטרה נייטרלית, ואילו הארגון העביר את הכספים לארגון אחר שהשתמש בו לצרכים פוליטיים. לשם השוואה, שלמה בן-צבי, שותפו לשעבר של אדלסון בהוצאת החינמון שקדם ל"ישראל היום", הצהיר ב-2011 בתביעה שהתנהלה בין השניים כי לפי חישוביו "ישראל היום" מפסיד כ-3 מיליון דולר בחודש.

לפי חיים שיין, הפוליטרוק הראשי הנוכחי של "ישראל היום", העובדה שהממשל האמריקאי העביר פעם אחת כ-300 אלף דולר שנוצלו בעקיפין לקמפיין בחירות נגד נתניהו היא הוכחה לכך שהנשיא ברק אובמה "הפעיל את מנגנוני הממשל האמריקני נגד בחירת נתניהו והיה מעורב עד צוואר בניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות בישראל", וכי "הממשל האמריקני התייחס למדינת ישראל כמו לרפובליקת בננות דרום-אמריקנית, והאמין שבאמצעות כסף יוכל להשפיע על שיקול דעת האזרחים".

מעניין מה היה שיין כותב אם היהודי העשיר בארצות-הברית היה מעביר מאות מיליוני שקלים לישראל כדי לתחזק קמפיין מתמשך ועקבי להעלאת נתניהו לשלטון והשארתו שם, שיחולק בחינם למאות אלפי ישראלים מדי יום.

Read this article in English

בנימין נתניהו ושלדון אדלסון (צילום: פלאש 90)

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, וידידו המיליארדר האמריקאי שלדון אדלסון (צילום: פלאש 90)