אתר nrg, שבבעלות איש העסקים שלדון אדלסון, חברו ופטרונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הצניע אתמול מאוד את הדיווחים על הוצאות משרד ראש הממשלה.

עורכי nrg אמנם שאבו ידיעה מ"גלובס", שעימו יש לאתר שיתוף פעולה קבוע, ופירסמו אותה ב-nrg, אולם מי שגלש לדף הבית של האתר התקשה למצוא אותה. בעוד שרוב אתרי החדשות המרכזיים דיווחו בכותרותיהם הראשיות או סמוך לראשיות על הוצאות משרד ראש הממשלה, גולשי nrg נאלצו לגלול מטה-מטה במורד דף הבית אל מדור העסקים של האתר כדי למצוא כותרת דקה ובלתי מודגשת על ההוצאות. גם כותרת זו נעלמה בתוך זמן קצר. באותו הזמן בדיוק, יש לציין, התפרסמו שני טקסטים אחרים שנשאבו מ"גלובס" בראש דף הבית של האתר: טור דעה על משה כחלון וידיעה על סכסוך עבודה בחברת החדשות של ערוץ 2.

אתר "ישראל היום", שגם הוא בשליטת אדלסון, לא פירסם אף ידיעה על הוצאות משרד ראש הממשלה עד לשעות הלילה, אז עלתה ידיעה תחת הכותרת "פורסם דו"ח הוצאות משרד רה"מ: 'כולל גם גופים נוספים'".

בעוד שכלי התקשורת של אדלסון הפגינו חזית אחידה, כלי התקשורת של ארנון מוזס העניקו בולטות משתנה להיקף ההוצאות של משרד ראש הממשלה. אתר "כלכליסט" דיווח על ההוצאות בכותרת הראשית, אתר ynet נהג בדומה ל-nrg והסתפק בשורה קצרה ובלתי מודגשת שפורסמה הרחק מאזור הכותרות הראשיות של האתר.

*    *    *

הוצאות מעון ראש הממשלה בדפי הבית של אתרי החדשות, 31.5.15

*    *    *