חן בוסני, שהפעיל את אתרי האינטרנט  tvnetil.net, sikorim.net ו-favez0ne.net, לא ישלם פיצויים בשל הפרת זכויות יוצרים לחברת זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט) בע"מ, כמו גם לחברות שהקימו אותה ובהן הוט, יס וזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת. כך קבע בשבוע שעבר השופט גדעון גינת מבית-המשפט המחוזי בתל-אביב–יפו. בוסני כן ישלם עשרות אלפי שקלים עבור הוצאות משפט של התובעות.

לפני כשנתיים וחצי הגישו החברות תביעה נגד בוסני בדרישה כי יפצה אותן ב-200 אלף שקל בגין הפרת זכויות היוצרים של תכנים שהפיקו. התובעות טענו, באמצעות עורכי-הדין מעין כלב וערן פרזנטי, כי באתרים שהפעיל בוסני הועמדו לרשות הציבור קבצים של סרטים וסדרות בהפקתן.

"אתרי האינטרנט המפרים של הנתבע משמשים 'מדף סופרמרקט' לאיתור, אחסון, שידור, צפייה ישירה, האזנה ישירה והורדה של קבצים מפרים", נטען בכתב התביעה. לטענת התובעות, בוסני "מנצח על הפעילות המפרה, מנהל אותה, נוטל בה חלק פעיל באופן קבוע ושוטף ומעודד אותה".

בוסני טען להגנתו, באמצעות עורך הדין איתמר טורס (בהמשך יוצג על ידי עורכי הדין יותם וירז'נסקי ויונתן דרורי), כי אכן הפעיל את האתרים, "אולם בהפעלתם זו לא הפר את זכויות היוצרים של התובעות ולא שידל או עודד או סייע תוך העמדה לרשות הציבור קבצים המפרים את זכויות התובעות מתוך מניע מסחרי מובהק". לדבריו, האתרים שהפעיל "הם אתרים שמספקים חדשות וסיקורים בתחום התקשורת והבידור, לרבות לגבי סדרות טלוויזיה חדשות וקיימות. [...] אין באתרים אלה כל אפשרות להוריד תכנים או קבצים בעלי תוכן המפרים את זכויות היוצרים של התובעות. [...] אין באתרים אלה גם כל הדרכה באשר לגישה לאתרים בהם ניתן להוריד קבצים או לצפות בקבצים שיש בהם הפרת זכויות היוצרים של התובעות".

לפני כשנה הסכימו הצדדים, בלי להודות בטענות הצד שכנגד, כי בית-המשפט יוציא צווים שיאסרו על האתרים של בוסני לכלול קישורים לקובצי וידיאו שזכויות היוצרים שלהם בידי התובעות. ההסכמות קיבלו תוקף של פסק דין. בשבוע שעבר השלים השופט גינת את פסק הדין וקבע כי על בוסני יהיה לשלם לתובעות הוצאות משפט ושכר טרחת עורכי-דין בסך 38 אלף שקל, וזאת עד לסוף יוני הקרוב.

20205-12-12