נולד בחולון ב-1952 להורים ניצולי שואה. אמו היתה מורה למתמטיקה בעיר, ואביו ניהל את סניפי קופת–חולים כללית. בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים בכלכלה (B.A) ובקומוניקציה (M.A).

למד בתיכון קוגל בחולון, שם ערך את עלון בית–הספר. כמו כן היה כתב נוער ב"מעריב לנוער". את דרכו העיתונאית המקצועית החל בצה"ל ב-1971, ככתב ועורך בגלי צה"ל. בין השאר היה כתב צבאי במלחמת יום הכיפורים. השתחרר מצה"ל ב-1973 בדרגת סרן. ב-1975 קיבל את תפקיד הכתב המדיני של גלי צה"ל. בין השאר סיקר את מסעות הדילוגים של הנרי קיסינג'ר במזרח התיכון.

בשנים 1977-1976 היה חבר מערכת בתכנית האירוח בערוץ הראשון "עלי כותרת", ואף הגיש את התכנית מעת לעת במקום המנחה הקבוע ירון לונדון. במקביל ערך והגיש תכנית שבועית על תקשורת, "בין השורות", בגלי צה"ל.

בשנים 1982-1978 היה כתב ועורך במחלקת החדשות של הערוץ הראשון. בין השאר היה שותף בצוות ההקמה של מהדורת החדשות הלילית "כמעט חצות" (בהגשת יצחק רועה), ואף ערך את המהדורה במשך כשנתיים. במקביל הכין כתבות למגזין השבועי "יומן" בלילות שבת, בהן כתבה על מסע הבחירות של מנחם בגין ב-1981 ("נאום הצ'חצ'חים"), סדרת כתבות על המצוקה בישובי הצפון וחשיפה ראשונה של הזמר זוהר ארגוב.

בתחילת שנות השמונים פנה לעיתונות הכתובה. בשנים 1984-1982 היה עורכו הראשי של המקומון הירושלמי "כל העיר", השייך לרשת "שוקן". ב-1984 עבר לערוך את המקומון התל אביבי של הרשת, "העיר", והחזיק בתפקיד כארבע שנים.

בשנים 1991-1988 היה שליח העיתון "חדשות" בארצות הברית. משם שלח בקביעות טורי פרשנות על יחסי ישראל-ארה"ב ומדור מגזיני על החיים באמריקה, שהתפרסמו במוסף השבועי. ב-1991 חזר ארצה ומונה לעורך הראשי של העיתון "חדשות" במקומו של יוסי קליין. הוא הפיץ אז במערכת העיתון את "סגנון חדשות", מדריך שהכיל כללי כתיבה וערכים עיתונאיים שאסתרון תבע מהכותבים והעורכים בעיתון לעמוד בהם. כמו כן השיק מוספי פנאי ותרבות יומיים וניסה להחיות את העיתון שסבל מתפוצה נמוכה. אולם מאמציו לא צלחו וב-1993 נסגר "חדשות".

ב-1994 עבר אסתרון ל"הארץ". כעשר שנים היה עורך משנה של העיתון וחבר הנהלת קבוצת "הארץ". בשנים אלה היה שותף מרכזי בהרחבת העיתון דרך השקת מוספים חדשים כמו "גלריה" ו"קפטן אינטרנט". היה מהיוזמים של מוספי נושא מקיפים כמו: "דו"ח הארץ" ו"מחיר ההתנחלויות". במקביל, היה שותף מרכזי בפיתוח פלטפורמת האינטרנט של "הארץ" והוביל את המהלך ליצירת מהדורה אנגלית של העיתון, בדפוס וברשת.

ב-2004 פרש עורך "הארץ" חנוך מרמרי, וב-2005, משלא מונה למחליפו, עזב אסתרון את קבוצת "הארץ" בה עבד 23 שנים. חודשים ספורים אחר כך מונה לעורך המשנה של "ידיעות אחרונות". עם כניסתו לתפקיד ערך אסתרון את "ספר הסגנון – ידיעות אחרונות", המזכיר את מדריך הסגנון בימי "חדשות", ובו מתוארים בפרטנות דרישותיו של העורך החדש בנוגע לכללי כתיבה אחידים בעיתון.

באפריל 2007 עזב את תפקיד עורך המשנה של "ידיעות אחרונות", אחרי שלא מונה כמחליפו של רפי גינת שעזב את תפקיד העורך הראשי של העיתון. מעט אחר-כך מונה לייסד עיתון כלכלי חדש מבית "ידיעות אחרונות", "כלכליסט", שגליונו הראשון יצא לאור בפברואר 2008. תפקידו של אסתרון בעיתון, שעורכתו הראשית היא גלית חמי, מוגדר כ"מו"ל העיתון".

מרצה בבית ספר לממשל במרכז הבינתחומי ובבית הספר לתקשורת במכללה למנהל. מפרסם מאמרים בעיתונות הבינלאומית, ב"ניו יורק טיימס", ב"וושינגטון פוסט" וב"הראלד טריביון".

מתגורר בתל אביב, נשוי ואב לשתי בנות.

פרסומים

עורך: "סגנון חדשות" (1992)

עורך: "ספר הסגנון – ידיעות אחרונות" (2005)

יואל אסתרון ב"העין השביעית"

"ניגודו של רפי גינת", מאת תמר גוטמן. גיליון 55