בתחילת השבוע, כשחברת סודה-סטרים עמדה בלב תשומת הלב העולמית בשל הלחץ על השחקנית סקרלט ג'והנסון לוותר על הקמפיין הפרסומי למוצרי החברה, העלה ערוץ היוטיוב הרשמי של עיתון "מעריב" סרטון תדמית של סודה-סטרים. תחת הכותרת "סודה-סטרים – בונים גשרים, לא חומות", התמקד סרטון התדמית בפלסטינים שעובדים במפעל של החברה, השוכן מעבר לקו הירוק.

בשעה שארגונים בינלאומיים קראו לג'והנסון להתנער מסודה-סטרים בשל העובדה שמפעלה שוכן בשטחים הכבושים, הפיץ "מעריב" סרטון שבו נראה אחד העובדים הפלסטינים אומר: "אני אוהב את סודה-סטרים, הם מספקים עבודה להרבה ערבים" ועובד פלסטיני אחר מצהיר: "אנחנו לא חלק מהכיבוש".

מנכ"ל החברה דניאל בירנבאום הופיע אף הוא בסרטון והתגאה בתנאים הסוציאליים והמשכורות הגבוהות יחסית שמקבלים העובדים הפלסטינים במפעל. "זה מפלט פנטסטי של דו-קיום", אמר המנכ"ל והוסיף: "במקום ללמוד מלחמה, נלמד איך להכין מכשירי סודה".

בערוץ היוטיוב של "מעריב" לא נמסר על הקשר של העיתון לחברה: איש העסקים הבריטי קונרד מוריס היה מראשוני המשקיעים בחברה, ועד היום שיעור ניכר ממניות סודה-סטרים נמצא בשליטתו. לפי המידע שסיפקה החברה לרשות ניירות ערך בארה"ב, כ-10% ממניות סודה-סטרים הם בבעלות חברה ליברית שקשורה למוריס באמצעות חברה אחרת, מגיברלטר. בנו של מוריס, דייוויד, יושב בדירקטוריון סודה-סטרים. בתו של מוריס, שרה ג'ו, נשואה לעורך הראשי של "מעריב" שלמה בן-צבי. מוריס עצמו הוא בעל השליטה בחברה שמוציאה את העיתון לאור.

ב"מעריב" בחרו שלא להגיב.