איש יחסי-הציבור יעקב ביכלר הודה בשבוע שעבר בעבירה על חוק המפלגות במסגרת הבחירות המקדימות למפלגת קדימה שנערכו בתחילת העשור. ביכלר יצא בלא כל עונש ממשי.

לפי כתב האישום המקורי שהוגש נגד ביכלר, בשנת 2011, לקראת הבחירות המקדימות במפלגת קדימה, נפגש עמו אברהם דואן, שהיה אז ראש מטה הפריימריז של שאול מופז, והציע לו לפעול כדי לרתום חרדים להתפקד למפלגה לטובת מופז. ביכלר קיבל מידי דואן חבילות עם טפסי התפקדות ריקים, והחתים כמה עשרות ממכריו וקרובי משפחתו. בהמשך גייס ביכלר למשימה את בנימין מהלב, כדי שיסייע לו להחתים כמות גדולה יותר של מתפקדים.

בשלב כלשהו דנו השלושה באפשרות שישיבו לתפקדים את הסכום שנדרש מהם לשלם כדמי התפקדות (50 שקל), וזאת בניגוד לחוק המפלגות. השלושה הביאו להתפקדותם של מאות רבות של מתפקדים, וסיפקו להם אלפי שקלים כהחזר לדמי ההתפקדות ששילמו.

ביולי 2011 פרסם רביב דרוקר בחדשות ערוץ 10 כתבה על מנגנון ההתפקדות של מופז בחברה החרדית. הטפסים עם שמותיהם של המתפקדים שקיבלו חזרה את כספם לא הופקדו מעולם במפלגת קדימה, אולם בכל זאת נפתחה חקירה משטרתית בעניין. בשנת 2015 הועמדו ביכלר ומהלב לדין, ובשבוע שעבר נגזר דינם במסגרת הסדר טיעון.

ביכלר ומהלב הודו שניהם בתשלום דמי התפקדות עבור אדם אחר בניגוד לחוק המפלגות. ביכלר, שהגיע לבית-המשפט בלא הרשעות קודמות, לא הורשע גם במקרה הזה ונאלץ למסור התחייבות כספית על סך 5,000 שקל ולפיה לא יחזור על העבירה במשך שנה. מהלב, שהיו לו כבר הרשעות קודמות, הורשע בעבירה על חוק המפלגות ונגזרו עליו שלושה חודשי מאסר על תנאי וקנס של 3,000 שקל.

35492-06-15
35514-06-15

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 110KB)

להורדת הקובץ (PDF, 168KB)