התוכנית ה-63 של "'קול העין", הפעם בהנחיית אורן פרסיקו ונמרוד הלברטל, נפתחת בראיון עם עו"ד מחמוד חסאן, בא כוחו של העיתונאי הפלסטיני עומר נזאל. בחודש אפריל האחרון נעצר נזאל בעת שהיה בדרכו לכנס עיתונות בינלאומי, ומאז הוא במעצר מינהלי, שהוארך לאחרונה בשלושה חודשים נוספים.

"אנחנו בדעה שהוא נעצר בעקבות כתבות שכתב על המקרה של עומר אל-נאיף", אומר עו"ד חסאן. "אנחנו חושדים שהמעצר שלו תוכנן מראש על-ידי שני המנגנונים, של ישראל ושל הרשות, כיוון שעשה קצת כאב ראש לרשות בכתבות שכתב על אל-נאיף. [...] נסיבות המעצר מעידות שרצו קצת שקט ובחרו בכלא כמקום שבו יכלו לנוח מהקולות שלו".

בהמשך התוכנית מספרת אסמאא עתאמנה, מהקליניקה לזכויות המיעוט הערבי-פלסטיני בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת חיפה, על המכתב ששיגרה הקליניקה יחד עם ארגונים נוספים ללשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ), ובו דרישה לבחון מחדש את מדיניות הפרסום הממשלתית לאוכלוסייה דוברת הערבית במדינת ישראל.

"יש קמפיינים בעברית שאין להם מקביל בערבית", אומרת עתאמנה, "למרות שיש הנחיות משר התקשורת שנמצאות כבר שנתיים המחייבות קמפיינים במקביל". לדבריה, גם כשלפ"מ מחליטה לייצר קמפיין דובר ערבית, "יש פערים אדירים בין הקמפיין בערבית ובעברית". בעוד זה שבעברית מושקע וממושך, הקמפיין בערבית נוצר באיכות ירודה ובהיקפים מצומצמים ביותר.

גדי ניסנהולץ, פעיל במאבק נגד הסכמי הגז, מתארח בהמשך התוכנית כדי לדבר על הסכמי הסחר הבינלאומיים. אף שלהסכמים יהיו השפעות מרחיקות לכת על כלכלת העולם בכלל, וזו של ישראל בפרט, ולמרות שפרטים עליהם הודלפו ופורסמו כבר בשנה שעברה על-ידי "ויקיליקס" וגורמים נוספים, תקשורת הזרם המרכזי נמנעת מלטפל בסוגיה. "פניתי לעיתונאים עם השאלה למה זה לא מפורסם, ולא ממש קיבלתי תשובה", אומר ניסנהולץ.

עם זאת, ניסנהולץ סבור שסופם של הפרטים להתגלות. "לוקח לזה הרבה זמן עד שזה מגיע לדיון הציבורי", הוא אומר, "אי-אפשר להטעות את כל הציבור כל הזמן, ובסופו של דבר הדברים מתגלים, אבל זה רק בזכות אקטיביות של ארגונים אזרחיים וציבוריים".

לסיום מצטרף לשידור עומר שרביט כדי לספר על מדיניותה של רשות המסים בישראל כלפי תאגידי הענק גוגל ופייסבוק, סוגיה שעליה פרסם שורה של כתבות באתר זה. "גוגל ופייסבוק מוכרים פה את מוצרי הפרסום שלהם", מדגיש שרביט. "מדובר על פעילות קמעונאית לכל דבר". לדבריו, קיים בישראל מאזן אימה המונע את סיקור הסוגיה. "גם התקשורת הממוסדת מפיצה את התכנים שלה דרך הפלטפורמות האלה", הוא אומר, ובשל כך אין טיפול רציני בתשלומי המסים של שתי ענקיות המחשוב.

"לגיטימי שהמדינה תעודד חברות הייטק שיבואו לפה", מוסיף שרביט, "אבל קודם תיישרו קו עם העולם ואחר-כך נעבור דרך המסלול הרגיל של חוק עידוד השקעות הון. נראה אתכם יוצאים ממגדל אלקטרה ומרחוב רוטשילד ועוברים לקריית-שמונה ולבאר-שבע. כשתביאו את המהנדסים לשם, אז נוכל לדבר על הטבות מס".

"קול העין" היא תוכנית משותפת ל"העין השביעית" ולקול-הקמפוס (106FM), רדיו הסטודנטים של בית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי, המכללה למינהל. התוכנית משודרת בקול-הקמפוס 106FM מדי שבוע בימי חמישי בשעה 12:00, וזמינה להאזנה באתר התחנה ובאתר "העין השביעית". עורכת מוזיקלית: חן ליטבק.