מערכת "וואלה" העלימה ידיעה שבה אוזכרו גילויים מביכים על אשת ראש הממשלה בנימין נתניהו. בערוץ "וואלה ברנז'ה" התפרסמה היום (6.1.15) אחר הצהריים ידיעה על הרקע לפיטוריה העתידיים של לילך ויסמן, הכתבת הפוליטית של "גלובס". כפי שדווח מוקדם יותר היום באתר זה, דוברה של משפחת נתניהו מכחיש כי לשרה נתניהו היה קשר כלשהו לפיטורים, והכחשה דומה מספקת גם הנהלת "גלובס" ‒ אך בעבר נתניהו התעמתה עם ויסמן באופן אישי על רקע סיקורה הבלתי מתפשר של משפחת נתניהו.

עובדים ב"וואלה" ששוחחו עם "העין השביעית" בעבר טענו כי במקרים אחרים של צנזורה בדרגות שונות שהופעלה על פרסומים המציגים את בני הזוג נתניהו באור שלילי – ההוראה הגיעה בדרך כלל מכיוונו של המנכ"ל הריכוזי של האתר, אילן ישועה. בראיון שהעניק בעבר ל"העין השביעית" הצהיר המנכ"ל כי הוא אינו מוצא פסול במחיקה של כתבות עיתונאיות שלשיטתו פוגעות באינטרס המסחרי של החברה.

כתבת תחקיר של גידי וייץ שפורסמה בשנה שעברה ב"הארץ" קיבצה שורה של מקרים ועדויות על היחס המיוחד שמעניק כביכול ישועה לבני הזוג נתניהו, ועוד קודם לכן פרסומים רבים קשרו זאת לציפייה של שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק וב"וואלה", ליחס מיטיב מנתניהו בתפקידו כשר התקשורת. בזק וישועה הכחישו את הדברים.

ב"וואלה" הסירו את האזכור שלפיו "בשלב מסוים הוחרמה ויסמן על-ידי לשכת נתניהו", ומחקו גם את התזכורת לכך שוויסמן "חשפה את המיטה שהותקנה במטוסו הפרטי של ראש הממשלה בעלות של כחצי מיליון שקלים"

הידיעה ב"וואלה ברנז'ה", שעליה חתומה הכתבת מיה מנע, התפרסמה תחת הכותרת הפסקנית "מדוע באמת פוטרה לילך ויסמן מ'גלובס'", ומוקמה מיד במשבצת הראשית בערוץ הברנז'ה של האתר. ואולם, בתוך כמה שעות דאגו במערכת אתר החדשות להעלימה כליל מהערוץ ‒ בניגוד למדיניות העריכה הקבועה של "וואלה ברנז'ה" ‒ ולהכניס בה שינויים.

הכותרת זכתה לנוסח מרוכך ויבש ("כיצד פוטרה לילך ויסמן מ'גלובס'"), כותרת המשנה עברה גם היא ריכוך (הקביעה שלפיה הפיטורים "פותחים תיבת פנדורה" הוסרה) ‒ ושתי קביעות הקשורות למעגליו הקרובים של נתניהו נמחקו ממנה לגמרי, אף שככל הידוע מדובר בקביעות נכונות. במערכת "וואלה" הסירו את האזכור המפורש שלפיו "בשלב מסוים הוחרמה ויסמן על-ידי לשכת נתניהו", ומחקו גם את התזכורת לכך שוויסמן "חשפה את המיטה שהותקנה במטוסו הפרטי של ראש הממשלה בעלות של כחצי מיליון שקלים", במהלך הקדנציה הקודמת של נתניהו.

מדוע הוחלט להסיר את הפרטים ולקבור את הכתבה, והאם גם הפעם הגורם שהורה על כך הוא מנכ"ל "וואלה", אילן ישועה? עורך ערוץ הברנז'ה של "וואלה", דוד ורטהיים, סירב להשיב לשאלות, וכך גם הכתבת מיה מנע. העורך הראשי של "וואלה", אבי אלקלעי, לא השיב לפניית "העין השביעית", וכך גם המנכ"ל ישועה.

* * *

לעיון בידיעה המקורית (מימין) ובידיעה הערוכה

להורדת הקובץ (PDF, 1.53MB)