פרישתו של צמד השדרנים הראל סלוצקי ועופר דומינגז מתחנת רדיו תל-אביב באה לאחר שהפרו את החוזה עימם, כך טוענת חברת רדיו 89 בע"מ, מפעילת התחנה, בתגובה שהגישה לבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב–יפו. סלוצקי ודומינגז, שמסיימים בימים אלה את שידורי תוכניתם ברדיו תל-אביב, ביקשו מבית-הדין שיחייב את התחנה לפצותם. לטענתם, בינם לבין התחנה התקיימו יחסי עובד-מעביד, והחוזה עימם, שחייב התראה מראש של 90 יום, לא כובד.

ברדיו תל-אביב, לעומת זאת, טוענים כי לא התקיימו כל יחסי עובד-מעביד עם השדרנים. בין היתר מצרפים באי-כוחה של התחנה, עורכי-הדין אילן בומבך ומיכאל ניצן, העתק מדואר אלקטרוני ששיגר בשנה שעברה סוכנם של השדרנים, יוני דותן מסוכנות ADD, לקראת חידוש החוזה עם התחנה. בין היתר דרש דותן עבור לקוחותיו "עלייה בשכר החודשי של כל אחד מהם", כשהוא מוסיף: "אנו חושבים שלאור הצלחת התוכנית וריבוי המפרסמים, חשוב לנו שכל אחד מהם יקבל כ-35 אלף שקל לחודש (כנגד חשבונית כמובן)". ההערה בדבר החשבונית, טוענים בתחנה, מעידה כי גם מצד סוכנם לא היתה כוונה להגדיר יחסי עובד-מעביד בין השדרנים לתחנה.

עדות נוספת להיותם ספקי שירות ולא עובדים מצאו באי-כוחה של התחנה בסעיף החוזה שמקנה לשני השדרנים נתח ברווחים מתוך הפרסום הסמוי שמשולב בתוכניתם, או כפי שהוא מכונה בחוזה, "שיתוף פעולה מסחרי". לפי תגובת התחנה, העובדה ש"שכרם של המבקשים תלוי בפרי הצלחתם וברייטינג של התוכנית" מחזקת את העמדה כי לא התקיימו יחסי עובד-מעביד בינם לבין רדיו תל-אביב.

זאת ועוד, לטענת התחנה, השדרנים הפרו את החוזה עימם בין היתר משום שנעדרו ימים רבים מעל למוסכם לצורך צילומי תוכנית הטלוויזיה "גולסטאר". מנכ"ל התחנה, אבי משולם, הצהיר בפני בית-הדין כי "[דומינגז] מסר לי מספר פעמים כי בתקופת הצילומים התוכנית תשודר מאולפן שידור באתר הצילומים. דא עקא, התברר שבועיים לפני הצילומים כי לא יעלה בידי המבקשים לשדר יותר מ-10 תוכניות (במקום כ-25 תוכניות)". נוסף לכך, פינות מטעם מפעל הפיס, ששובצו דרך קבע בתוכנית, לא נכללו בה בתקופה שבה השתתפו השניים בצילומים. "בהקשר זה בלבד נגרמו למשיבה [תחנת הרדיו] נזקים כבדים", נטען בתגובת התחנה.

בעקבות היעדרותם לצורך הצילומים נשלח לשדרנים מכתב חריף מצד עו"ד שי רובינשטיין. "מרשתי מבקשת להביא לידיעתכם כי היא רואה בכם כמי שפעלו בחוסר תום לב ובשיטתיות על מנת להפר באופן יסודי את ההסכם, מתוך מודעות מלאה לכך שהתנהלות זאת תגרום למרשתי לנזקים כבדים", כתב להם.

שדרני הרדיו הראל סלוצקי (משמאל) ועופר דומינגז בכרזה פרסומית לתוכניתם ברדיו תל-אביב

שדרני הרדיו הראל סלוצקי (משמאל) ועופר דומינגז בכרזה פרסומית לתוכניתם ברדיו תל-אביב

אולם לדברי הנהלת התחנה, הנזק החמור יותר שהסבו השדרנים לתחנה התבצע אחרי שהמנכ"ל משולם הודיע לסוכנם על הפסקת עבודתם, בדברים שאמרו על מפרסם פוטנציאלי במהלך התוכנית.

ב-14.5.14, שלושה ימים לאחר ההודעה על הפסקת העבודה, "המבקשים ניהלו דיון על גבינה צהובה בשם 'נועם' (השייכת לחברת טרה שבבעלות החברה המרכזית למשקאות. החברה המרכזית למשקאות הינה מהמפרסמים היותר חשובים בתחנה, והיא אף רכשה מראש חסות על תוכניתם של המבקשים בשבוע האחרון לשידורים), אשר הייחוד שלה הוא כי היא ללא חומרים משמרים". לפי תמליל השידור שצורף לתגובה, סלוצקי ודומינגז אמרו על הגבינה: "כעבור יומיים הכל ירוק", "אתמול החתולה לא רצתה לאכול את זה אפילו", "אפילו החתולה נגד נועם", "גועל נפש, היית צריך לראות את הפרצוף של החתולה כשנתתי לה את זה".

"בשל אותם דברים משולחי רסן וחסרי בסיס עובדתי שנאמרו בתוכנית, ובגלל שנאמרו ללא בקשת תגובה, ומחשש להיות חשופים לתביעת דיבה, נאלצה המשיבה לפצות אותו מפרסם גדול (החברה המייצרת ומשווקת את גבינת נועם) בפיצוי שווה ערך לעשרות אלפי שקלים", נטען בכתב התגובה.

בשל כך, ומסיבות אחרות, דורשים באי-כוחה של תחנת הרדיו מבית-הדין לדחות את הבקשה.

45606-05-14