העיתון "גלובס" גרע מתוצאות סקר דעת קהל שפירסם הערב בשאלת המועמדים לנשיאות המדינה את שמו של השר סילבן שלום, זאת על אף שקיבל אחוזי תמיכה גבוהים יותר מאשר המועמדת דליה איציק, שנכללה בתוצאות הסקר של העיתון.

במרכז הידיעה, מאת לילך ויסמן, שהעפילה הערב עד לכותרת הראשית של "גלובס", עמדו תוצאות סקר דעת קהל שנערך בימים האחרונים על-ידי מכון רפי סמית. בין היתר נשאלו הנסקרים "מי היית מעדיף/ה שיהיה הנשיא הבא?". לפי התוצאות שפורסמו בעיתון, ראובן ריבלין זכה ל-36% תמיכה, בנימין בן-אליעזר ל-10% ודליה איציק ל-5%.

אך בתשובות שהתקבלו בסקר נכלל גם שמו של השר שלום, שזכה ל-9% תמיכה. על אף שמדובר בנתון נמוך יחסית למועמד ריבלין, אחוזי התמיכה בשלום כמעט כפולים מאלה של איציק. בעוד ששמה של איציק ושיעור התמיכה בה הופיעו ב"גלובס", שיעור התמיכה בשלום נגנז. 9% המשיבים שתמכו בשר שלום הועברו לעמודה בסקר שסימנה את המשיבים אשר "ציינו שם אחר". בזכות כך הגיעה עמודה זו לשיעור נאה של 15%.

"בניגוד לרובי ריבלין ופואד, שנאבקים רשמית על התפקיד, מועמדותו של שלום על אש קטנה. הוא עוד לא קפץ רשמית למים, ולכל מי ששואל הוא עונה: 'בינתיים אתה יכול לישון בשקט'", כתבה ויסמן לצד תוצאות הסקר. נראה כי בשל כך גם החליטה לא להביא לידיעת הציבור את שיעור התמיכה בו.

הפרסום ב"גלובס", היום

הפרסום ב"גלובס", היום

"זו החלטה מקצועית פר-אקסלנס של הכתבת", אומר ברק סרי, יועץ התקשורת של השר שלום. "אני מניח שאם היית מכניס לסקר לתפקיד יו"ר ההסתדרות את רובי ריבלין, האחוזים היו בודדים כי הוא לא מתחבר להסתדרות בשום דרך ובשום אופן. הכתבת החליטה שהיא לא מכניסה את שמו כי הוא באמת לא מתמודד". סרי מכחיש כי הוא או השר שלום פנו לעורכי העיתון והפעילו לחץ לגרוע את שמו מהסקר, לנוכח התוצאה שקיבל.

ויסמן מסרה בתגובה: "סקר 'גלובס' נועד לתת לציבור את התמונה העדכנית ביותר על המירוץ לנשיאות, ולכן החלטנו להתמקד במועמדים שמצויים בקמפיין והתמודדותם ידועה. אם וכאשר סילבן שלום יכריז על מועמדותו, שמו ייכלל בסקרים שלנו. לא הופעל עלי שום לחץ בנושא".