חדשות השבוע

gv_130510_1

שבוע סוער ביותר עבר על המגזין "ניוזוויק". זה התחיל עם הידיעה המרעישה על כך שהמגזין מוצע למכירה, המשיך עם ראיון משעשע ואמפתי שערך ג'ון סטיוארט עם העורך הראשי ג'ון מיצ'ם, צבר תאוצה כשהכתבות הבלתי נמנעות שכותרתן "מי הרג את 'ניוזוויק'?" החלו לצוץ ברחבי הרשת, והגיע לסוג של שיא שלילי כשכל שונאיו של אותו מיצ'ם נזכרו לפתע שהם ממש, אבל ממש, חושבים שהוא אידיוט.

חוץ מכל אלה, גם השמועה שהמולטי-מיליארדר קרלוס סלים מתכוון להציל את העיתון הוכחשה נמרצות. והדובדבן שבקצפת? הקהילה הגאה הכריזה מלחמה על המגזין, וזאת בעקבות מאמר מהשבוע האחרון שבו נטען ששחקנים הידועים כהומוסקסואלים פחות משכנעים כשהם מגלמים דמויות הטרוסקסואליות מאשר שחקנים שאינם ידועים כהומוסקסואלים. והצד החיובי של הימים הנוראיים שעוברים על "ניוזוויק"? העולם המערבי נזכר שהוא עדיין קיים. אולי לא לעוד הרבה זמן. ובכל זאת.

רפי מן כתב על "ניוזוויק" ב"עין השביעית": "על קצה הצוק"

המקצוע: עיתונאי

gv_130510_2

"Journalisted" הוא פרויקט בריטי חדש שניתן לכנותו "פייסבוק של עיתונאים". המטרה: לאפשר לקוראים, שהודות לרשת נחשפים ליותר ויותר מידע בלתי מסונן שרק השד יודע מי באמת עומד מאחוריו, להכיר את האנשים שחתומים על השטויות שהם קוראים ולהתוודע לרקורד של כל אחד ואחת הם.

על הרצפה

gv_130510_3

פרופ' מייקל שדסון, שהיה ממחברי הדו"ח המפלצתי "The Reconstruction of American Journalism", שפורסם בסוף השנה שעברה בירחון העיתונות של אוניברסיטת קולומביה, מספר בהרחבה על הדברים שראה, למד והבין תוך כדי עבודה על הדו"ח. השורה התחתונה? העיתונות על הקרשים, ואפילו לממזר פיקח כמו שדסון אין שמץ של פתרון פרקטי שיסייע לשפר את המצב.

בשירות האדון

gv_130510_4

עיתונאי ה"ואניטי פייר" מייקל וולף מספר ל"גרדיאן" כיצד הביוגרפיה הלא מאוד מחמיאה שכתב על רופרט מרדוק גרמה לאיל התקשורת העצבני לשסות בו את רכילאי ה"ניו-יורק פוסט", הצהובון הפופולרי והוולגרי שלו.

כניסה או שתיקה

gv_130510_5

הפנטגון החליט למנוע את כניסתם של ארבעה עיתונאים לישיבות עתידיות של בית-המשפט לפשעי מלחמה בגואנטנמו לאחר שהארבעה חשפו את שמו של מתחקר אסירים אמריקאי שהתעלל באסירים שחקר. כצפוי, העיתונים שמעסיקים את הכתבים המנודים מאוד לא מרוצים מההחלטה.

עקב עליית מחירי הנייר

gv_130510_6

הנייר שעליו מדפיסים את העיתונים שאתם כה אוהבים שוב מתייקר.

טום פרקינסון

gv_130510_7

הכירו את טום פרקינס, "מבקר קולנוע" בריטי שגנב את כל ביקורות הווידיאו האינטרנטיות שלו מאתרי ביקורת אחרים. ומה הכי מצחיק? אחרי שהכחיש במשך חודשים את הטענות שהוא גנב ונוכל, הוא הודה בכל, ואף ניסה להתנצל. לא כל-כך הלך לו.

מטר מעוקב

gv_130510_8

מתלהבים ממספר העוקבים שיש לכם בטוויטר? ה"הרווארד ביזנס ריביו" מציע שתרגיעו.

חומות של תקווה

gv_130510_9

מפיקי הסרט "מטען הכאב", שזכה בחופן פסלוני אוסקר בטקס האחרון (ביניהם בקטיגוריית הסרט והבמאית), הודיעו כי בכוונתם לתבוע את עשרות אלפי האנשים שהורידו את הסרט באופן פיראטי מהאינטרנט. שיהיה בהצלחה.

לא היה כתוב בעיתון

gv_130510_10

בחודש שעבר מיקם הארגון הצרפתי עיתונאים-ללא-גבולות את רואנדה בתחתית דירוג המדינות על-פי חופש העיתונות שלהן. כעת איגוד העיתונאים של רואנדה תוקף את הארגון, מנפנף במלים כמו "דיבה" וטוען שהצרפתים טועים ומטעים. עובדה, אף עיתונאי לא נהרג במדינה לאחרונה. לא דווח על כך, לפחות.

צייץ לי תמונה

gv_130510_11

האם תמונות שהופצו ברשת באמצעות טוויטר הן נחלת הכלל? זו השאלה שנדונה בימים אלה בבית-המשפט לאחר שצלם שצייץ תמונות מרעידת האדמה בהאיטי החליט לתבוע את סוכנות החדשות AFP, שהפיצה את התמונות לעיתונים ברחבי העולם בלי לתת לו קרדיט או תגמול כספי.

כסה את עצמך

gv_130510_12

האייפאד, כך מתברר כעת, אינו ידידותי לפטמות.

ובינתיים, במיאמי

gv_130510_13

שני כתבים של העיתון הפצפון "מיאמי ניו-טיימס" פירסמו השבוע את הסקופ של החיים שלהם כאשר חשפו את הרומן שמנהיגו המפורסם למחצה של ארגון אנטי-הומוסקסואלי קיצוני ניהל עם זונה ממין זכר. בשלב הזה טרם ברור מי שימש כ"גרון עמוק" של השניים.