כמעט שלושה שבועות לתוך המלחמה עם חמאס, ונתוני הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות מעידים על תנודות בהרגלי הצפייה של הציבור בישראל. מהדורת כאן 11 לא נהנתה כלל מהגידול הכללי בצפייה, מהדורת קשת 12 נחלשה מעט אחרי זינוק מרשים בתחילת המלחמה, והרחק מאחוריה מהדורות רשת 13 וערוץ 14 נאבקות על המקום השני.

כמו בכל תקופת משבר, גם המלחמה הנוכחית החזירה למסך ישראלים רבים שנטשו אותו, לחלוטין או למחצה. נתוני הצפייה גדלו לאין שיעור, לעיתים הוכפלו ואף יותר מכך. הגידול בצפייה אינו מוגבל לתוכנית חדשות מסויימת, וממילא שידורי החדשות תפסו כמעט את כל לוח השידורים, אולם ארבעת ערוצי הטלוויזיה הישראלים משדרים עדיין בכל יום, מראשון ועד חמישי, מהדורה מרכזית.

בימים הראשונים של החודש, לפני פלישת חמאס ליישובים הישראלים ליד הגבול עם עזה, רציחת וחטיפת תושביהם, נע שיעור הצפייה במהדורות כאן 11, רשת 13 וערוץ 14 סביב 2% ואילו הרייטינג של מהדורת חדשות 12 נע סביב 5% (כל הנתונים כאן ולהלן באדיבות הוועדה הישראלית למדרוג ומתייחסים לפרטים בני +4 בכלל האוכלוסייה - להסבר על שיטות מדידת הרייטינג).

החל מיום ראשון, ה-8.10, קפצו שיעורי הצפייה במהדורות החדשות של שלושת הערוצים המסחריים, בעוד הערוץ הציבורי נותר מאחור. גם בשבועות שחלפו מאז תחילת המלחמה נותר הרייטינג של מהדורת החדשות המרכזית בערוץ כאן 11, בהגשת מיכל רבינוביץ', כ-2% בלבד.

שיעור הצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אוקטובר 2023 (הנתונים באדיבות הוועדה הישראלית למדרוג)

שיעור הצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אוקטובר 2023 (הנתונים באדיבות הוועדה הישראלית למדרוג)

שיעור הצפייה במהדורות החדשות המרכזיות של רשת 13 וערוץ 14 הוכפל מאז תחילת המלחמה, ובשבועות האחרונים הוא נע סביב 4%. בשבוע הראשון של המלחמה פתחה מהדורת החדשות של רשת 13, בהגשת הילה קורח ואודי סגל, פער קטן על מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14, בהגשת מגי טביבי ושרון גל, אולם דווקא בשבוע האחרון הובילה מהדורת ערוץ 14 בפער קטן על פני מהדורת חדשות 13.

בחדשות 12 נהנו מזינוק בשיעור הצפייה, שבלט בעיקר בימים הראשונים למלחמה אז הגיעה מהדורת החדשות המרכזית של הערוץ לנתונים של כ-11% רייטינג, פי שניים מהנתונים בימי תחילת החודש. המהדורה ששודרה בשבת ה-7 באוקטובר הגיעה לרייטינג של 15.9%, המייצגים למעלה ממיליון צופים. ערוץ 12 שומר על הדומיננטיות שלו, אולם מאז חלה ירידה קלה בשיעורי הצפייה בו. בשבוע השני למלחמה, הרייטינג של המהדורה בהגשת יונית לוי עמד על כ-9% ואילו בימים האחרונים ירד לכ-8%.

הרייטינג הממוצע של ערוץ 14 בשעות הפריים טיים זינק מאז שלהי השנה שעברה, עד שהגיע בחודשים האחרונים למצב סטטי של כ-4%. עם זאת, בשונה מהערוצים האחרים תוכנית האקטואליה הפופולרית בערוץ אינה מהדורת החדשות המרכזית אלא "הפטריוטים", שאופיה בידורי.