מאבק העובדים בקבוצת "ידיעות אחרונות": הנהלת הקבוצה הודיעה הבוקר (30.8) באופן חד-צדדי לעובדים על תחילת יישומה של תוכנית לפרישה מרצון, כחלק ממהלך איחוד מערכות העיתון המודפס ואתר ynet. האיחוד, יחד עם המצב הכלכלי בקבוצה, הן הסיבות שנותנת ההנהלה למהלך פיטורים דרמטי של כרבע מעובדי הקבוצה: 115 תקנים ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" ועוד ב"כלכליסט" וב"לאשה".

בעקבות הודעת ההנהלה, הכריזו מוקדם יותר החודש עובדי "ידיעות אחרונות" על סכסוך עבודה. אתמול התקיימה ישיבה של ההנהלה עם נציגי העובדים בעיתון המודפס, "כלכליסט", "לאשה" ו-ynet, שהסתיימה ללא הסכמות, ובמהלכה הכריזה ההנהלה על כוונתה לקדם תוכנית פרישה מרצון. למרות התנגדות הוועדים, למחרת (היום), קיבלו העובדים הודעה ממחלקת משאבי האנוש בקבוצה על כך שתוכנית הפרישה מרצון יוצאת לדרך.

בוועדים הבהירו כי לעמדתם אין להוציא לפועל את התוכנית עד שיושגו הסכמות, וכי תנאי התוכנית נמוכים לעומת אלו שהוצעות בשנים קודמות. למרות זאת, בהנהלת הקבוצה מציגים את התוכנית ככזו שמגיעה "לאחר דיאלוג ממושך עם נציגות העובדים". בהנהלה מקציבים לעובדים זמן עד ל-8 באוקטובר כדי להחליט אם להיענות להצעה, לאחריה יחזרו תנאי הפיטורין הרגילים.

לדברי מנכ"ל ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל, אלי גרשנקרוין, בשיחה עם "העין השביעית", "לא רק שאין הסכמות אלא הם עדיין לא סגורים בינם לבין עצמם כמה ואת מי רוצים לפטר". לדבריו, מאבק העובדים ימשיך גם בכל הנוגע לתנאי הפרישה והפיטורים, והם יעמדו על כך שהתנאים שיושגו יינתנו גם לעובדים שיבחרו לחתום על תוכנית הפרישה עוד לפני שיושגו הסכמות. בכך מקווים בארגון להסיר את העוקץ מהמחטף שביצעה ההנהלה.