מרדוק ובניו

The New Establishment 2009 vanityfair.com

21 מ-100 האישים המדורגים ברשימת המשפיעים השנתית של ה"ואניטי פייר" הם אנשי מדיה. רופרט מרדוק (מקום שביעי) הוא איש המדיה עם הדירוג הגבוה ביותר, בעוד ג'ון סטיוארט, מגיש ה"דיילי שואו", הוא העיתונאי (או הקומיקאי) המדורג גבוה ביותר (מקום 48).

ג'יימס מרדוק, הבן של רופרט ואחד הבוסים של תאגיד המדיה הענק ניוז-קורפ, נקלע לקרב מילולי חריף עם רוברט פסטון, העורך הכלכלי של ה-BBC, לאחר שמרדוק, שדיבר בפני בכירים מענף הטלוויזיה בכנס באדינבורו, מחה על השתלטות ה-BBC על השוק ודיבר על הצורך בהפחתת הרגולציה. אחרי שסיים, ניגש אליו פסטון ושיתף אותו במחשבותיו. היה צבעוני.

דגים שמנים ברשת

Finalists announced for 2009 Online Journalism Awards - Online News Association

הוכרזו המועמדים הסופיים לפרס העיתונות המקוונת של ה-Online News Association. באתר של הארגון ניתן לקרוא את הכתבות והתחקירים שזכו להיות מועמדים, ולבקר באתרים השונים שקיבלו טפיחה רצינית על השכם.

"הוי דוק", אחד הבלוגרים הפופולריים ביותר בווייטנם, פוטר מעבודתו לאחר שכתב דברים חיוביים על נפילת חומת ברלין, מה שעיצבן את בכירי המפלגה הקומוניסטית במדינה. זו אינה הפעם הראשונה שהוא עולה על עצביה של מפלגת השלטון: נגד דוק הוגשו בשנים האחרונות כמאה תלונות ואזהרות בעקבות דברים שכתב בבלוג שלו.

שני בלוגרים מאזרבייג'ן הסתבכו ועלולים לקבל עונש מאסר של חמש שנים אחרי שהעלו ליו-טיוב סרטון סאטירי שבו נראה חמור מקיים מסיבת עיתונאים. החמור מייצג את הממשלה.

עיתונאים ומוזיקאים

Wenner to Put Web in Play With Rolling Stone Site Relaunch

שבוע אחרי שמצעד שירי העשור של אתר המוזיקה "פיצ'פורק" תפס את כל המתחרים עם המכנסיים למטה, הודיע יאן וונר, בין השאר המו"ל הוותיק של מגזין המוזיקה המתכווץ "רולינג סטון", שאתר האינטרנט של העיתון יעבור בקרוב מתיחת פנים קיצונית. טוב שהתעורר.

ארבעים שנה אחרי שהתגלה בקרקעית הבריכה שלו, נשמעת הסברה שבריאן ג'ונס, מייסד להקת הרולינג-סטונס, נרצח, ולא טבע או מת ממנת יתר כפי שסברו עד עתה. הסיבה לפתיחת החקירה: מסמך בן 600 עמודים שחיבר והגיש למשטרה עיתונאי ה"דיילי מייל" סקוט ג'ונס.

גבר מנאפולי, פלורידה, נעצר השבוע לאחר ששלח מעטפה עם פצצת דמה לעורך עמוד הדעות של העיתון המקומי. כשהמטען הופעל, החל להתנגן "Call Me", שירה של להקת הפאנק/פופ בלונדי. לא דווח על נפגעים.

עיתונות בהתנדבות

Strained by Katrina, a Hospital Faced Deadly Choices - NYTimes.com

כתבת השער של מוסף יום ראשון האחרון של ה"ניו-יורק טיימס" היא תחקיר בן 13 אלף מלה העוסק בבית-חולים בניו-אורלינס שנאלץ לבצע המתות חסד במטופליו אחרי שסופת ההוריקן קתרינה החריבה את העיר. על הכתבה חתומה שרי פינק, והדבר המעניין באמת בסיפור הזה הוא שאת המימון לתחקיר, שעלותו הסתכמה בכ-400 אלף דולר, סיפקה פרו-פבליקה, חברת חדשות עצמאית ללא מטרות רווח. דרך חדשה למימון עיתונות חוקרת? באתר של "מעבדת העיתונות של נימן" חושבים שכן. וגם באתר של "אדיטור ופבלישר" מתייחסים. על תחילתו של המיזם בשנה שעברה כתב אז ב"העין השביעית" רפי מן.

מחלות מדיה וסתם בחילה

25 Great Pirate Bay Alternatives TorrentFreak (1)

אם אתם סובלים מקריז בעקבות סגירת ה"פיירט ביי" (כן, הם סוף-סוף הצליחו, הנבלות), האתר "טורנט פריק" עשוי לסייע לכם לאתר חלופה שהולמת את הצרכים שלכם. ו"ניוזוויק" בודק את הקריפטומניזה – מצב נפשי שגורם לסובלים ממנו לבצע פלגיאט בלי להיות מודעים לכך.

ג'ף רובי, מבקר אוכל משיקגו, בילה את החודשים האחרונים בחיפוש אחר ההמבורגר המושלם. הוא עדיין מנסה להתאושש, וטוען: המבורגרים אינם רק מזיקים לבריאות, הם גם פוגעים בתאים האפורים.

שוברות שתיקה

Laura Ling and Euna Lee- Hostages of the Hermit Kingdom -- latimes.com

לורה לינג ויונה לי, שתי העיתונאיות האמריקאיות שהוחזקו בשבי בצפון-קוריאה, שוברות את שתיקתן ומספרות לקוראי ה"לוס-אנג'לס טיימס" מה בדיוק עבר עליהן (מינוס כל החלקים המעניינים באמת).

זה שיפר מדבר

Poynter Online - Top Stories

ג'ק שיפר, שכותב טור תקשורת מצוין ב"סלייט", מגלה כמה סודות מקצועיים לאתר "פוינטר און ליין".

אמסטרדם נגד או'ריילי

Amsterdammer tackles Fox News Radio Netherlands Worldwide

זה זמן מה שהעיר אמסטרדם מנהלת מאבק משעשע במגיש החדשות ביל או'ריילי. או'ריילי, שבמסגרת תוכניתו ברשת פוקס ליכלך על העיר וטען שהיא נשלטת על-ידי ברוני סמים וסרסורים, עורר את זעמו של תושב העיר, בן 25, שהעלה ליו-טיוב סרטון שמפריך את הטענות הקשות. או'ריילי לא נשאר חייב. ועכשיו תור הפובליציסטים ההולנדים להגיב.

דילן מספר בדיחה

BOB DYLAN NAVIGATION VOICE STORY Totally MISGUIDED Gossip Cop

השבוע דווח בתקשורת שבוב דילן שוקל לתת את קולו למערכת GPS חדשה. האתר "Gossip Cop" חפר וגילה כי מדובר בבדיחה שמקורה בדברים שדילן אמר בקריצה בתוכנית הרדיו שלו, בדצמבר 2008. מי נפל בפח? ה"ניו-יורק טיימס", ה"וושינגטון פוסט", ה-BBC ו"הארץ", בין השאר.

קצת טוויטר

Twitter 'Investigative' Journalism 101- The Syllabus - twitter - Gawker

אוניברסיטת דה-פול שבשיקגו תציע לתלמידי העיתונאות שלה השנה קורס בטוויטר.