חברת קשת תפצה אדם שפרסמה בטעות כי נפל חלל באסון שאירע ביחידת אגוז וזאת בגין עוגמת הנפש שנגרמה לו. עם זאת, בית-המשפט דחה את הדרישה לפצותו גם בגין לשון הרע והפרת הפרטיות.

בינואר 2022 נהרגו שני קציני יחידת אגוז מירי חייל צה"ל. לאחד מהם קראו איתמר אלחרר. באפליקציית mako מבית קשת פורסמה הודעת דחיפה (פוש) שלה צורף תצלומו של אלחרר הלא נכון.

בעקבות זאת הגיש אלחרר תביעה בסך 120 אלף שקלים נגד חברת שידורי קשת בע"מ. אלחרר טען, באמצעות עו"ד נועם פרץ, כי קשת הפרה את פרטיותו ופרסמה עליו לשון הרע, כל זאת בשל "רשלנות פושעת". בנוסף דרש פיצוי בגין עוגמת הנפש שנגרמה לו.

בקשת טענו, באמצעות עורכי-הדין מוטי ארד ונוי מצליח, כי מדובר בשגגה שנעשתה בתום לב וכי מיד לאחר שנודעה לה הטעות הפיצה תיקון. ממילא, טענה, אין בטעות כדי להוות לשון הרע כלפי אלחרר ואין בתצלום כדי להפר את פרטיותו שכן אין בתצלום עצמו פוטנציאל של לעג או השפלה, כפי שמחייב חוק הגנת הפרטיות.

עורך אתר mako עומר מלכה: "אנחנו מאותו רגע קיבלנו החלטה שאנחנו לא רוצים להיות ראשונים. אנחנו לא במשחק הזה של מי הודיע הראשון על חלל שמת או מישהו שמת"

השופטת ברכה לכמן מבית-משפט השלום בטבריה קיבלה את התביעה, אך באופן חלקי בלבד. השופטת דחתה את הטענה ללשון הרע ופסקה כי "פרסום תמונה בשוגג של אדם תוך ציון שמדובר בחלל צה"ל אין בו כדי להשפיל, לבזותו או לעשותו ללעג או לפגוע במשרתו או במשלח ידו". אחרי שדחתה גם את הטענות לפגיעה בפרטיות דחתה גם את הטענות לרשלנות, בכל הקשור לנזק שכביכול נגרם לאלחרר.

"עם זאת, סבורה אני כי מן הראוי כי כאן היה על הנתבעת שלא לנקוט בפזיזות בטרם פרסום ידיעות חדשותיות, ובפרט מקום שמדובר בידיעות רגישות וקשות כגון פרסום שמו של חלל צה"ל", ציינה השופטת וקבעה כי בקשת גרמו לאלחרר עוגמת נפש המצדיקה פיצוי.

השופטת מצטטת בפסק-דינה מעדותו של עורך אתר mako עומר מלכה שהבהיר כי בעקבות הטעות המצערת "אנחנו מאותו רגע קיבלנו החלטה שאנחנו לא רוצים להיות ראשונים. אנחנו לא במשחק הזה של מי הודיע הראשון על חלל שמת או מישהו שמת".

לאור כל זאת חייבה את קשת לפצות את אלחרר ב-12 אלף שקלים בלבד, בתוספת 5,000 שקלים בגין הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד.

18825-04-22

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 436KB)