פרקליטות המדינה מסרה היום לבית המשפט העליון כי מינויין של שתי מועמדות למועצת תאגיד השידור הישראלי ממשיך להתעכב, בגלל שר התקשורת שלמה קרעי. ההודעה הוגשה במסגרת דיונים בעתירה של תנועת "הצלחה" נגד עיכוב המינויים למועצה, שהוגשה עוד בתקופת הממשלה הקודמת.

כזכור, קרעי הכריז מלחמה על התאגיד מיד עם כניסתו לתפקיד, הצהיר כי יפגע בו ויסרס אותו עד לסגירתו המלאה, אולם נאלץ לגנוז לעת עתה את תוכניותיו בהוראת ראשי הקואליציה, שככל הנראה נבהלו מההתנגדות המסיבית שעורר קרעי.

את העתירה הגישה "הצלחה" נגד שר התקשורת הקודם, יועז הנדל, בשל עיכוב המינוי של שלוש מועמדות: קטף מוראד סלאמה, ד"ר נורית כהן לוינובסקי ועליזה דיין חממה. סלאמה מונתה בינתיים, אך העתירה נמשכה בקשר למינויין של כהן לוינובסקי ודיין חממה כנציגות ציבור במועצת התאגיד.

המינוי צריך להיות מאושר בוועדת המינויים ברשות החברתיות הממשלתיות, בראשותה של השופטת בדימוס בלהה גילאור. היום הודיעה הפרקליטות כי ברשות ישנו נוהל שלא היה מוכר לה, לפיו ועדת המינויים מפסיקה את הטיפול במינויים בעת חילופי ממשלה עד לקבלת אישור מהשרים הנכנסים. לא ברור מה ההיגיון בנוהג זה בנוגע למינויים למועצת התאגיד, מאחר שלא מדובר במשרות אמון והאישור הנדרש מהשר הוא פורמלי בלבד, ונועד למקרים בהם הליך המינוי עצמו סובל מחוסר תקינות חריג.

הפרקליטות מסרה לבית המשפט כי ברשות החברות מסרו לה ש"מדיניות הוועדה לבדיקת מינויים היא כי משעה נבחרה ממשלה חדשה, הוועדה אינה דנה במועמדויות שהעבירה הממשלה היוצאת, אלא לאחר שהשר הנכנס מוסר לוועדה כי הוא מעוניין להמשיך בקידום המינויים שהועברו על-ידי הממשלה היוצאת. כאמור, מדיניות זו לא הייתה ידועה לח"מ בעת הגשת ההודעה המעדכנת הקודמת".

בוועדת המינויים מסרו עוד לפרקליטות כי פנו ללשכת השר קרעי, וכי הלה אמר כי דרושה לו "שהות נוספת על מנת להשלים את הבחינה ולגבש את עמדתו בעניינה". מדיניות של סחבת ועיכובים במינויים, תקנים חסרים וממלאי-מקום, אפיינה את ממשלות נתניהו הקודמות, גם במשרד התקשורת. הממשלה הקודמת תיקנה כמה מהעוולות הבולטות של שלטון נתניהו, אולם במוקדים מסויימים נותר הנוהג הקלוקל והמזיק, כמו למשל במקרה של המינויים במועצת התאגיד, המתעכבים כבר למעלה משנה.

ד"ר כהן-לוינונבסקי היא עיתונאית לשעבר (גלי צה"ל, רשת ו"ידיעות אחרונות"), אוצרת וסמנכ"לית התוכן של מוזיאון רבין. דיין-חממה היא מנכ"לית המרכז למורשת יהדות בבל, לשעבר מנהלת מחלקת תוכניות ילדים ונוער בערוץ הראשון.

אברהם חסון, דובר השר שלמה קרעי, לא הגיב לפניית "העין השביעית".