בחדשות 12 מחקו ציוץ לאחר איום בתביעה ממיכאל פואה, פעיל נגד הורות להט"בית ויו"ר הארגון הפונדמנדליסטי "בוחרים במשפחה", אגף בארגון "חותם". פואה ושני הארגונים תבעו את "וואלה" ו"הארץ" ב-350 אלף שקל משום שלא הסכימו להיענות לדרישותיהם. בחדשות 12 מדגישים כי הכתבה על הארגון נותרה על כנה, ורק הציוץ נמחק משום שנוסחו היה שונה מזה של הכתבה.

"חותם", בנשיאות הרב יעקב אריאל, הוא ארגון אנטי-חילוני הפועל לשינוי ציביונה של המדינה "במטרה להשיב את היהדות למרכז סדר היום הציבורי". "בוחרים במשפחה" הוא אגף עצמאי בתוך הארגון, בהובלת מיכאל פואה, הפועל נגד זכויות להט"בים ונגד "הטרור הלהט"בי". אחד הפרסומים של הארגון הוא "כל אחד והפייק משפחה שלו", הלועג למשפחות להט"ב ומשפחות חד-הוריות.

החודש הקים הארגון תא סטודנטים בטכניון בחיפה, עליו דווח בין היתר בחדשות 12. גם ב"וואלה" דיווחו על האירוע וב"הארץ" הקדישו לו את כתבת השער של המוסף השבועי. בארגון זעמו על כך שבכותרות הדיווחים קשרו בינם לבין מפלגת נעם, שחרתה על דגלה מלחמה בלהט"ב. ב"הארץ" וב"וואלה" סירבו לשנות את ניסוח הכותרות וספגו תביעה בסך 350 אלף שקל.

בכתב התביעה חושפים התובעים כי היו מי שנענו לדרישתם. "לעומת הנתבעים שסירבו לתקן את הפרסום המכפיש. ביום ה' כ"א כסלו תשפ"ג (15/12/22) פורסמה בערוץ הטוויטר של חדשות 12 הידיעה הבאה: 'תא סטודנטים אנטי להט"בי המזוהה עם מפלגת נעם הושק בטכניון - ....'.

הציוץ של חדשות 12 שנמחק מהרשת, כפי שמופיע בכתב התביעה של "חותם" ו"בוחרים במשפחה"

הציוץ של חדשות 12 שנמחק מהרשת, כפי שמופיע בכתב התביעה של "חותם" ו"בוחרים במשפחה"

"מיד כשנודע לתובע על הפרסום, הוא פנה לכתבת לי נעים שעמדה אתו ערב קודם בקשר לכתבה וכתב לה בווצאפ כדלקמן: 'שלום. ראיתי שפרסמתם עכשיו שאנחנו מזוהים עם מפלגת נעם. לא היה ולא נברא. דרשתי מהילו גלזר [כתב "הארץ"] לתקן והוא יעמוד לתביעת דיבה. מבלי לוותר על אף זכות דורש ממך להסיר מיד את הכותרת השקרית הזאת. תודה מיכאל'".

"בתוך דקות מפניית התובע נמחק הפרסום מחשבון הטוויטר של ערוץ 12", טוען כתב התביעה. בחדשות 12 מאשרים כי מחקו את הציוץ, אולם מדגישים כי הכתבה עצמה נותרה באוויר: "מאחר והיה חוסר התאמה בין הנוסח ששודר במהדורה לנוסח שצוייץ בטוויטר הוחלט להסיר את הציוץ. הדיווח עצמו שודר ב'מהדורה המרכזית' ולא הוסר מהרשת".

כותרות ידיעת ההמשך בחדשות 12 (צילום מסך)

כותרות ידיעת ההמשך בחדשות 12 (צילום מסך)

בציוץ שנמחק נכתב על "תא סטודנטים אנטי-להט"בי המזוהה עם מפלגת נעם". למעשה, נוסח זהה כמעט מופיע גם בכתבה עצמה, בה נכתב כי ארגון "בוחרים במשפחה" "מזוהה עם עקרונותיה של מפלגת נעם", וגם בכותרת המשנה לכתבת המשך שפורסמה יומיים לאחר מכן. כפי שנמסר בתגובת חדשות 12, שתי הכתבות, והניסוחים המזהים את ארגון "חותם" עם מפלגת נעם, עדיין מופיעים ברשת.

לפי כתב התביעה, לא הזיהוי עם עמדות אנטי-להט"ביות עורר את תרעומתם, אלא הזיהוי עם תנועה פוליטית, שכפי שמסביר כתב התביעה "פוגע באסטרטגיית ההסברה" של הארגון.