מנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב "נטפל לתיאורים הומוריסטיים שאין בהם כל לשון-הרע כלפיו", כך טוענים עיתונאי "דה מרקר" שנתבעו על ידו.

בלינקוב תבע לפני חודשים אחדים את העיתון וכמה מעיתונאיו בגין האופן שבו תואר ברשימת "100 המשפיעים" של מגזין "דה מרקר". בין היתר דימה אותו העיתונאי נתי טוקר ל"קאובוי קשוח עם יד קלה על ההדק" ש"מנסה להשתלט על עיירה ומנהל באקדחים שלופים שורת קרבות מול אויבים חזקים ממנו, מבית ומחוץ". לפי הדימוי של טוקר, הקאובוי בלינקוב "מובס ונאלץ לברוח שותת דם לגלות ארוכה" אך כעבור שנים חוזר בתור "שריף שקובע את הכללים".

עוד ציטט טוקר בטקסט שכתב על בלינקוב אדם אלמוני שאמר, ביחס לכהונתו הראשונה במשרד האוצר, כי הוא "התנהל כבר אז כאילו הוא המנכ"ל של המדינה. ראשי האגפים לא יכלו להסתדר איתו".

בלינקוב טען בתביעה שהגיש, באמצעות עורכי-הדין אריאלה קרולי ומשה ברהוד, כי הפרסום כלל "אמירות קשות" כלפיו, "חלקן אף כוזבות", שפורסמו "בכוונה לפגוע" בו ובשמו הטוב. בלינקוב העמיד את התביעה, שהגיש נגד הוצאת עיתון הארץ בע"מ, עורכת "דה מרקר" סיון קלינגבייל, עורכת האתר יפעת שלם, כמו גם נגד עורך מגזין "דה מרקר" איתן אבריאל וטוקר עצמו, על סך 292,072 שקל.

ב"דה מרקר" טוענים בתגובה, באמצעות עורכי-הדין תמיר גליק ומיה כץ, כי בלינקוב "מנסה להשתיק כל ביקורת ציבורית".

"בכתב התביעה מתרעם התובע על כך שדמותו הוצגה כאדם כוחני - 'קאובוי' שמבקש 'לנקום'. לא זו בלבד שתיאור הומוריסטי זה לגיטימי לחלוטין ואינו חורג מהסביר, הוא אף תואם את המציאות", נכתב בכתב ההגנה. עוד נטען בו כי עצם הגשת התביעה רק מאששת את הדימוי הסאטירי שהודבק לבלינקוב.

הנתבעים מכחישים כל כוונה לפוגע וטוענים כי הפרסום חוסה תחת הגנות "אמת בפרסום" ותום הלב שבחוק איסור לשון הרע. "בנסיבות בהן הכתבה הכלילה את התובע ברשימה המכובדת של '100 המשפיעים' ואף פירטה את הישגיו", נכתב בכתב ההגנה, "תשובת הנתבעים לטענה האבסורדית המייחסת להם 'כוונה לפגוע' מסתכמת בשלוש מילים: 'הנייר סובל הכל'".

19757-10-21