מנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב תובע את "דה מרקר" וכמה מעיתונאיו בגין האופן שבו תואר ברשימת "100 המשפיעים" של העיתון.

לפני שבועות ספורים דורגו בלינקוב ושר האוצר אביגדור ליברמן במקום ה-3 ברשימת המשפיעים של "דה מרקר". בין היתר כתב עליו העיתונאי נתי טוקר כך:

"הסיפור של בלינקוב היה יכול לשמש בסיס משובח למערבון אלים במיוחד: קאובוי קשוח עם יד קלה על ההדק מנסה להשתלט על עיירה ומנהל באקדחים שלופים שורת קרבות מול אויבים חזקים ממנו, מבית ומחוץ. אבל הוא לבדו, ללא גיבוי, ובסופו של דבר מובס ונאלץ לברוח שותת דם לגלות ארוכה. יותר מעשור לאחר מכן, הוא חוזר. הקמטים על פניו עמוקים יותר, אבל הם מטעים, כי הפעם הוא מגיע עם עוצמה ארטילרית כפולה, מנצל כל הזדמנות שנקרית בדרכו – ונהפך לשריף שקובע את הכללים".

עוד כתב טוקר כי בכהונתו הראשונה במשרד האוצר ניהל בלינקוב קרבות עם החשב הכללי שוקי אורן והממונה על השכר אודי ניסן. אדם אלמוני צוטט על-ידי טוקר כאומר: "בלינקוב התנהל כבר אז כאילו הוא המנכ"ל של המדינה. ראשי האגפים לא יכלו להסתדר איתו".

בלינקוב טוען בתביעה שהגיש היום (10.10), באמצעות עורכי-הדין אריאלה קרולי ומשה ברהוד, כי הפרסום כלל "אמירות קשות" כלפיו, "חלקן אף כוזבות", שפורסמו "בכוונה לפגוע" בו ובשמו הטוב.

לפי התביעה, לאחר הפרסום פנה בלינקוב אל עורך מגזין "דה מרקר" איתן אבריאל ואל העיתונאי נתי טוקר, ובעקבות זאת שונה מעט נוסח הערך על אודותיו. בין היתר נמחקה הטענה כי לאחר התפטרותו ממשרד האוצר נותר "ללא תפקיד ביצועי של ממש" וחיכה להזדמנות "לנקום את הדחתו".

בלינקוב לא הסתפק בשינויים שהוכנסו בטקסט ועל כן הגיש תביעה בסך 292,072 שקל נגד הוצאת עיתון הארץ בע"מ, עורכת "דה מרקר" סיון קלינגבייל, עורכת האתר יפעת שלם, כמו גם אבריאל וטוקר.

טרם הוגש כתב הגנה.

19757-10-21

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 9.55MB)