תביעה בסך 280 אלף שקלים, שהגיש ח"כ מיקי זוהר נגד סדי בן-שטרית, הסתיימה בהסדר גישור ללא כל פיצוי.

לפני כשנה הגיש ח"כ זוהר תביעת דיבה בסך 840 אלף שקל נגד מספר נתבעים: הפעיל החברתי סדי בן-שטרית, התנועה למען איכות השלטון בישראל, אריאנה מלמד ושתי פעילות נוספות, בגין "מסע הכפשות בזוי, גס ומתלהם", כהגדרתו, שכלל פרסומים בדבר היותו "מאפיונר", "עבריין" ו"מושחת".

בכתב התביעה טען זוהר, באמצעות עו"ד שחר אגמון, כי מוביל מסע ההכפשות נגד ח"כ זוהר הוא בן-שטרית, שב-26.10.20 התייצב מול ביתו ואמר: "הערב נביא את בלפור לקריית-גת. נתייצב מול מגן המושחתים מיקי זוהר ונבהיר לו שמאסנו בארגון הפשע של נתניהו שאחראי למחדל הקורונה והרס הדמוקרטיה".

באותו מועד הוסיף בן-שטרית ואמר: "יש לך זין; לא כוח, לא כסף, לא כבוד. אתה חייל במשפחת פשע; אתה סמרטוט של נתניהו, מיקי זוהר אתה בדרך לבית-הסוהר, תישן במיטה מעל נתניהו" (בן-שטרית התייחס בכך לדברים שאמר זוהר בראיון לכאן 11: "יש אומרים שאני אוהב כוח. אדם חכם לימד אותי שיש את שלושת הכ"פים: כוח, כבוד וכסף. בדרך כלל אדם לא יצליח להשיג את כל השלושה, לכן אני מבין שלושת הכ"פים עובד, בעיקר, על הכ"ף של הכוח, ומקווה שהיא תקנה לי את הכ"ף של הכבוד"). בנוסף כינה בן-שטרית את ח"כ זוהר "מיקי השרליל", "מיקי העבריין" ו"מיקי לקקני זוהר". בגין כל זאת תבע זוהר מבן-שטרית, כאמור, 280 אלף שקל.

בן-שטרית טען להגנתו, באמצעות עו"ד גונן בן-יצחק, כי תביעת זוהר היא "תביעת השתקה קלאסית", כי לזוהר "אין שם טוב כלל ועיקר" שכן הוא "מוכר כביריון" אשר "לא בוחל בתקיפת יריביו" וכי ממילא כל דבריו חוסים תחת ההגנות הקבועות בחוק איסור לשון הרע, ובהן הגנת אמת בפרסום ותום הלב.

לאחרונה הודיעו ח"כ זוהר ובן-שטרית לבית-המשפט כי הגיעו להסדר גישור אצל המגשר עו"ד ירון בן-דוד ולפיו מבלי להודות איש בטענות רעהו, ולסילוק מוחלט של התביעה, "חוזר בו" בן-שטרית "מהדברים הבאים שנאמרו בהתייחס לתובע כגון: 'מאפיונר', 'עבריין' ו'חבר בארגון פשע', ומסכים כי לא היה מקום לומר אותם".

בית-המשפט נתן להסכמות תוקף של פסק-דין.

27065-12-20