ועד העובדים בקבוצת "ידיעות אחרונות", המאוגד במסגרת ארגון העיתונאים, הודיע על סיום המשא-ומתן עם ההנהלה בנוגע לקיצוץ הרוחבי וגל הפיטורים המתוכנן. לפי ההסכמות שהושגו, ההנהלה תפטר 36 עיתונאים והשכר בקבוצה יקוצץ באופן דיפרנציאלי בקרב עובדים שמשכורתם החודשית גבוהה מ-15 אלף שקל ברוטו.

ההנהלה התחייבה כי עד סוף השנה לא יפוטרו עיתונאים נוספים, אלא אם כן "תהיה הרעה משמעותית בהכנסות החברה" על-פי בדיקה שתתקיים בספטמבר (לעומת התקופה המקבילה אשתקד).

לפי הודעת הוועד, בתחילת המשא-ומתן הצהירה ההנהלה כי בכוונתה לפטר 80 עיתונאים. בוועד מאוגדים עיתונאי "ידיעות אחרונות", "כלכליסט" ו"לאשה". עיתונאי ynet מאוגדים בוועד נפרד, גם הוא תחת ארגון העיתונאים, אך שם לא צפויים פיטורים. ארגון העיתונאים צפוי לחדש כעת את המשא-ומתן על הסכם קיבוצי, המתנהל מזה שנים ללא הצלחה, בין היתר על רקע מחלוקת לגבי סעיפי האתיקה העיתונאית.

"לאחר משא-ומתן ממושך ועיקש חתמנו לפני זמן קצר על הסכם מול הנהלת 'ידיעות אחרונות', כחלק מתוכנית הצמצומים של החברה על רקע מצבה הכלכלי", נמסר בהודעה, המפרטת כי 26 עיתונאים יפוטרו עד אפריל, ועשרה נוספים בחודשיים שלאחר מכן. בנוסף, חמישה עיתונאים יוצאו לחל"ת עד סוף יוני ויוכלו לפרוש באותם תנאים כמו אלו שפוטרו. המפוטרים יזכו ל"מענק הסתגלות" שינוע בין משכורת אחת לארבע משכורות, לפי שנות הוותק שלהם.

"מדובר במהלך קשה לכולנו", נמסר מטעם הוועד, "שכרוך בפגיעה כואבת בעמיתים לעבודה ובשכרם של רבים מן העובדים בתקופה מאתגרת במיוחד. עשינו כל שניתן כדי למנוע פגיעה קשה בהרבה: צמצום הגזירות, פריסתן, חלוקת הנטל בהגינות, הסדרת פיצויים סבירים לעוזבים, הקניית ביטחון לנשארים ויצירת אופק לקראת יציאה מן המשבר. תקוות כולנו שעם התקדמות מבצע החיסונים ישוב המשק לפעילות מלאה, ועמו גם ענפי הפרסום והתקשורת, כך שאלו יהיו צעדי הצמצום האחרונים שנידרש להם בעתיד הנראה לעין".