בפתח התוכנית האחרונה של "תיק תקשורת" לעונה זו בוחר המנחה, עמנואל רוזן, את שלושת האירועים התקשורתיים המשמעותיים של השנה האחרונה: התאבדותו של דודו טופז, פריחתו של החינמון "ישראל היום" והתגייסותה הכללית של התקשורת למען החזרתו של גלעד שליט לישראל.

בפתח התוכנית מתקיין דיון על הסרט "ממלכת הסוד", העוסק בפרשת מעצרו ומשפטו של יצחק (יצה) יעקב ושהקרנתו בפסטיבל הקולנוע בירושלים נפסלה על-ידי הצנזורה הצבאית. רוזן משוחח עם ניר טויב, במאי הסרט, ראובן פדהצור, פרשן "הארץ", ורונן ברגמן, עיתונאי "ידיעות אחרונות".

טויב מספר כי פסילת הסרט הפתיעה אותו מאוד, וטוען שהסרט עשוי כולו מחומרים גלויים. לטענתו, הצנזורה אינה "בעלת הבית" בסיפור, אלא גורם אחר.

ברגמן מספר על התנסויות שעבר בעקבות ראיון שערך בעבר עם יצה וטוען כי אמנם הצנזורה בישראל פתוחה יחסית לעבר, אך נושא אחד נותר יוצא מן הכלל: העמימות הגרעינית. "שם הם הלכו אחורה", הוא אומר על יחס הצנזורה לנושא.

"הצנזורה צועדת בגאון בחזרה לשנות החמישים של המאה הקודמת", טוען פדהצור ומספר כי לאחרונה פסלה לו הצנזורה ציטוט מדויק מתוך ראיון שהתקיים ברדיו ושעדיין נגיש לציבור באינטרנט. לדבריו, הפסילות בסרט של טויב לא נועדו להגן על סודות בטחוניים, אלא להגן על שמו הטוב של המלמ"ב, הממונה על הביטחון במשרד הביטחון.

בהמשך התוכנית משוחח רוזן על הקשר בין נשים לכדורגל עם מיכל גרונדלנד מאתר הספורט ONE ועם מיכל רבינוביץ', מגישת חדשות המונדיאל בערוץ הראשון. מהדיון עולה כי נשים רבות צופות ומתעניינות בכדורגל, וגם השילוב של נשים בסיקור ענפי ספורט בתקשורת מקובל יותר מבעבר.

לסיום מעיר ב. מיכאל על השפעות סקר ה-TGI, הבודק את שיעור החשיפה לאמצעי התקשורת השונים, על העיתונים.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית