שלדון אדלסון, היהודי העשיר בעולם שנפטר שלשום, לא נהג לשוחח עם עיתונאים והעדיף לתת לכסף שלו לדבר ולקבוע את התבטאויותיהם של אחרים. ובכל זאת, במספר הזדמנויות נתן דרור ללשונו וחשף את השקפת העולם שלו.

בשלהי 2013, בשיחה עם הרב שמולי בוטח בישיבה יוניברסיטי בניו-יורק נשאל שלדון אדלסון על המשא ומתן עם איראן לגבי תוכנית הגרעין שלה, והשיב. "על מה יש לנהל משא ומתן? אני הייתי אומר כך: 'תקשיבו, אתם רואים את המדבר הזה שם? אני רוצה להראות לכם משהו'. מרימים את הטלפון, אפילו בעלות שיחות נדידה, ומתקשרים לאנשהו בנברסקה, ואומרים 'קדימה, שחררו', ואז יש נשק אטומי על טיל בליסטי שפוגע באמצע המדבר ולא פוגע באיש, אולי כמה נחשים ועקרבים. ואז אתה אומר 'רואה? הבאה תפגע באמצע טהרן'. כלומר, אנחנו רציניים. רוצים להישמד? קדימה, קחו עמדה קשוחה ותמשיכו עם פיתוח הגרעין".

זו לא היתה הפעם היחידה שלשונו המשוחררת של אדלסון משכה תשומת לב. כשנה לאחר מכן, בשיחה שקיים עם חיים סבן בכנס ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית, המעיט אדלסון בחשיבות הדמוקרטיה.

כשסבן אמר לו כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות כי זו הדרך היחידה לשמור את ישראל יהודית ודמוקרטית, השיב אדלסון: "אני לא חושב שהתנ"ך אומר משהו על דמוקרטיה. אני חושב שאלוהים לא אמר שום דבר על דמוקרטיה. אלוהים דיבר על כל הדברים הטובים בחיים. הוא לא אמר דבר על שמירת ישראל כמדינה דמוקרטית".

דבריו צוטטו בהרחבה כאילו התכוון לכך שישראל לא צריכה להיות דמוקרטיה, אולם מהקשר הדברים נראה כי אדלסון לא התכוון לשלול את המשטר הדמוקרטי מאזרחי ישראל, אלא ממיליוני הפלסטינים, אותם כינה "עם מומצא", שיסופחו לישראל.

באותה הזדמנות אמר אדלסון "אני לא אוהב עיתונות", והתייחס לדברים שאמר עיתונאי שדיבר בפאנל אחר באותו כנס, לפיהם תפקידה של העיתונות הוא לסקר את הצדדים השליליים של המציאות. "הם לא שפויים, הם מטורפים, זו לא עיתונות מקצועית", אמר.

בפברואר 2010, בטקס פרסי התקשורת של האגודה לזכות הציבור לדעת, נשא שלדון אדלסון נאום ודיבר על זיקתו לישראל. "אני לא ישראלי", אמר אדלסון, והוסיף כי גם כשלבש מדים לא היו אלה מדים של צבא ישראל. עם זאת, עדיין יש תקווה, שכן אחד מבניו של אדלסון, שהגיע עמו לישראל באותם הימים לכבוד בר המצווה שלו, עוד עשוי לשרת בצה"ל. "אני מקווה שהוא ישוב. התחביב שלו הוא ירי, והוא ישוב ויהיה צלף בצה"ל".

גם קוראי "ישראל היום" קיבלו הזדמנות לעמוד על איכות בוחן המציאות של מייסד ומממן העיתון. בראיון נרחב שהעניק בשנת 2014 לבועז ביסמוט ועמוס רגב התייחס אדלסון לטענה כי העיתון הוא "ביביתון". "גם אני קורא את העיתון", אמר אדלסון, "גם אנשים אחרים קוראים את העיתון, ומעולם לא נתקלתי במישהו שאמר לי שהסיקור של העיתון מוטה לטובת נתניהו. ב'ידיעות אחרונות' הכתבות על נתניהו מציגות אותו באור שלילי; ב'ישראל היום' מציגים את המציאות כהווייתה".