מחקרים הראו כי התקשורת מסקרת את הפוליטיקה כמרוץ סוסים: היא מתמקדת בתמרונים פוליטיים במקום במהות, בקמפיינים במקום במציאות. סיקור זה מוביל לציניות ולאובדן האמון במערכת הפוליטית ובתקשורת. לקראת בחירות 2020 נבחר מדי יום את "הסוס היומי", הסיקור הפוליטי הבולט ביותר שמשרת את הציבור באופן הגרוע ביותר, והפעם: "גלובס".

הבחירות כבר ממש מעבר לפינה, ובעיתון הכלכלי "גלובס" החליטו להעניק להן את הכותרת הראשית והכפולה הפותחת. הן הכותרת בשער והן הכותרת בעמוד 2 מותחות ביקורת על המפלגות השונות בשל הימנעותן מהבעת עמדות בנושאי כלכלה.

הכתבת טל שניידר סוקרת לרוחב הכפולה הפותחת את שמונה המפלגות הצפויות להיכנס לכנסת ומציינת כי "החשש מאדישות הבוחרים מוביל את מרבית המפלגות לצאת בימים האחרונים שנותרו בקמפיין אגרסיבי". לפי שניידר, "למצעי המפלגות אין שום מקום בקמפיינים האגרסיביים האלה - והבטחות כלכליות שהופיעו בקמפיינים הקודמים - נעלמו לחלוטין".

במקום להתאמץ ולהביא בכל זאת בפני הקוראים את העמדות הבסיסיות של כל מפלגה ומפלגה בנושאי כלכלה, הסקירה של שניידר מתמקדת בקמפיינים האגרסיביים, שגם לפי הניתוח שלה מתמקדים ברגש. קוראי "גלובס" יודעים הבוקר הרבה יותר על התוכניות התועמלניות של כל מפלגה ומפלגה, פחות על עמדותיהן העקרוניות.

שער "גלובס" (פרט), 26.2.2020

שער "גלובס" (פרט), 26.2.2020

"גלובס", 26.2.2020

"גלובס", 26.2.2020