מחקרים הראו כי התקשורת מסקרת את הפוליטיקה כמו מירוץ סוסים: היא מתמקדת בתמרונים פוליטיים במקום במהות, בקמפיינים במקום במציאות. סיקור מהסוג הזה מוביל לציניות ולאובדן האמון במערכת הפוליטית ובתקשורת. לקראת בחירות 2020 נבחר מדי יום את "הסוס היומי", הסיקור הפוליטי הבולט ביותר שמשרת את הציבור באופן הגרוע ביותר. והפעם: חדשות 13.

פחות משבוע לבחירות, ובחדשות 13 החליטו להקדיש את הכותרת הראשית במהדורת החדשות המרכזית ואת דקות הפתיחה שלה לעדכון פוליטי. במרכז הדיווח: לא נושא חברתי, כלכלי, ביטחוני או אפילו פוליטי, אלא תוכן מסעות התעמולה של שתי המפלגות הגדולות.

"הליכוד וכחול-לבן יורדים נמוך" היתה הכותרת הראשית של המהדורה אמש, לצד שידור קטעים מסרטוני תעמולה של שתי המפלגות. בפתח המהדורה דיווח ספי עובדיה על מצב מסעות הבחירות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול-לבן בני גנץ. דיווחו כלל קטעים מסרטון בחירות חדש של כחול-לבן, הקלטה של גנץ מתבלבל בשידור, ציטוט ציוץ של יאיר לפיד, סינק של ח"כ עמיר פרץ מגיב לציוץ, ושני ציטוטים סותרים של השרה מירי רגב ביחס לנאמנותו של נפתלי בנט לליכוד.

לאחר הדיווח הגיע זמן הפרשנות, וגם כאן הנושא היה מסעות התעמולה. עובדיה הסביר שבליכוד חשבו תחילה לנהל מסע תעמולה מסוג מסוים, אך בהמשך שינו כיוון. רביב דרוקר סיפק פרשנות משלו על תכנוני התעמולה של כחול-לבן לימים הקרובים. במקום חדשות, קיבלו צופי חדשות 13 מסרים.

רביב דרוקר וספי עובדיה מנתחים מציאות פוליטית מדומה במהדורת חדשות 13 (צילום מסך)

רביב דרוקר וספי עובדיה מנתחים מציאות פוליטית מדומה במהדורת חדשות 13 (צילום מסך)