מחקרים הראו כי התקשורת מסקרת את הפוליטיקה כמרוץ סוסים: היא מתמקדת בתמרונים פוליטיים במקום במהות, בקמפיינים במקום במציאות. סיקור זה מוביל לציניות ולאובדן האמון במערכת הפוליטית ובתקשורת. לקראת בחירות 2020 נבחר מדי יום את "הסוס היומי", הסיקור הפוליטי הבולט ביותר שמשרת את הציבור באופן הגרוע ביותר, והפעם: "ידיעות אחרונות".

19 יום לבחירות, וב"ידיעות אחרונות" החליטו לגייס שלושה כתבים (מורן אזולאי, יובל קרני ועמיחי אתאלי) כדי לערוך סקירה משווה של חמש מפלגות מובילות: הליכוד, כחול-לבן, העבודה-גשר-מרצ, ישראל-ביתנו וימינה. אמנם הרשימה-המשותפת, המפלגה השלישית בגודלה בכנסת, נעדרת מהבדיקה יחד עם שתי המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות-התורה, אולם גם בדיקת רוחב של חמש מפלגות היא משהו.

"ידיעות אחרונות", 13.2.2020

"ידיעות אחרונות", 13.2.2020

אלא שב"ידיעות אחרונות" לא משווים את עמדות המפלגות בנושאים שעל סדר היום הציבורי. תחת זאת סוקר העיתון את "הקמפיינים של הרגע האחרון". כך לומדים הקוראים לאלו קבוצות בחברה בישראל פונה כל מפלגה בימים אלה, באילו אמצעים פרסומיים היא משתמשת ותחת אלו סיסמאות היא מנסה לגייס את קולות המתלבטים.

זהו מידע חיוני לאנשי פרסום המתמחים במסעות תעמולה פוליטיים, אך חסר ערך לאזרח ישראלי מן המניין שמבקש להחליט לאיזו מפלגה לתת את קולו.