מחקרים הראו כי התקשורת מסקרת את הפוליטיקה כמירוץ סוסים: היא מתמקדת בתמרונים פוליטיים במקום במהות, בקמפיינים במקום במציאות. סיקור זה מוביל לציניות ולאובדן האמון במערכת הפוליטית ובתקשורת. לקראת בחירות 2020 נבחר מדי יום את "הסוס היומי", סיקור פוליטי בולט שמשרת את הציבור באופן גרוע, והפעם: "חדשות 13".

שלושה שבועות לפתיחת הקלפיות והכתב הפוליטי של חדשות 13, ספי עובדיה, מדווח לצופי המהדורה המרכזית של רשת כי אחרי שתי מערכות בחירות רצופות הציבור "עייף ממבול המסרים" של המפלגות. זה לא מונע ממנו להקדיש את דיווחו הפוליטי למבול המסרים האחרונים בקמפיינים הפרסומיים של המפלגות.

כתבתו של עובדיה, כרבע שעה לתוך המהדורה המרכזית, כללה בין היתר דיווח מהשקת מסע הבחירות של מפלגת העבודה-גשר-מרצ, קטע מתשדיר תעמולה של כחול-לבן, קטע מנאום של נתניהו באסיפת בחירות במעלה אדומים, וקטע מהודעה שהפיץ השר נפתלי בנט בעמוד הפייסבוק שלו.

קטעי תעמולה אלו לא שודרו בזמנים המוקצים לכך ברצועות שידור פרסומיות, אלא כחלק ממהדורת חדשות. כעת מעודכנים צופי חדשות 13 במסרים שהקמפיינרים בכל אחת מהמפלגות הללו מעוניינים להפיץ לקהל הבוחרים. מה שלא ברור הוא מדוע מערכת חדשות עיתונאית מתנדבת להיות לקטור של מסרי תעמולה פוליטית.

בחדשות 13 מדבררים את מסעות התעמולה של המפלגות (צילום מסך)

בחדשות 13 מדבררים את מסעות התעמולה של המפלגות (צילום מסך)