מחקרים הראו כי התקשורת מסקרת את הפוליטיקה כמרוץ סוסים: היא מתמקדת בתמרונים פוליטיים במקום במהות, בקמפיינים במקום במציאות. סיקור זה מוביל לציניות ולאובדן האמון במערכת הפוליטית ובתקשורת. לקראת בחירות 2020 נבחר מדי יום את "הסוס היומי", הסיקור הפוליטי הבולט ביותר שמשרת את הציבור באופן הגרוע ביותר, והפעם: "הארץ".

קצת יותר משלושה שבועות לבחירות, ובשער עיתון "הארץ" הקדישו כותרת רחבה לדיווח על יחסן של שתי המפלגות הגדולות לקבוצות אוכלוסיה שונות בחברה בישראל. אולם הדיווח אינו מוקדש לעמדות העקרוניות של כל מפלגה כלפי, למשל, יוצאי אתיופיה, בעלי עסקים קטנים או אנשי הציונות הדתית. תחת זאת מדווחים יהונתן ליס וחיים לוינסון על הקמפיינים שיזמה כל מפלגה כלפי קבוצות אלו, ואחרות, בניסיון לגרוף עוד כמה אלפי קולות לטובתה.

קוראי "הארץ" ילמדו הבוקר מי מונה בכל מפלגה לאחראי על הבאת קולות מהקבוצות השונות ואילו מהלכי תעמולה מבצעות שתי המפלגות הגדולות בניסיון למשוך אליה את המתלבטים. זהו מידע חיוני למי שמתכנן לעבוד בעתיד בתעשייה הצומחת של תעמולת הבחירות הישראלית, פחות לאזרחים שצריכים להחליט לטובת איזו מפלגה להצביע ב-2.3.

שער "הארץ" (פרט), 9.2.2020

שער "הארץ" (פרט), 9.2.2020