הבעלים של חברת הטלוויזיה רשת 13 הוא בין המיליארדרים שמאחורי פיט בוטיג'ג, מועמד בבחירות המקדימות לנשיאות במפלגה הדמוקרטית בארה"ב. בוטיג'ג לא היה נחשב למועמד בעל סיכוי מול ג'ו ביידן, ברני סנדרס ואליזבת וורן, אולם אתמול הוכרז שהוא הזוכה באיווה, המדינה הראשונה בה נערכות הבחירות. לפי "פורבס", בוטיג'ג גייס עד לספטמבר שנה שעברה 52 מיליון דולר למסע הבחירות שלו, יותר מכל מועמד אחר מלבד וורן וסנדרס. אלא שבעוד סנדרס דחה כל תרומה ממיליארדרים, מאחורי בוטיג'ג עומדים לפחות 40 מיליארדרים.

עד כה התבלטו בהתמודדות במפלגה הדמוקרטית המועמד ביידן, כמועמד החלבי והקונפורמיסטי הנתמך בידי ההון הגדול, מול ברני סנדרס בעל הדעות הרדיקליות יותר הנתמך בידי הציבור הרחב. כעת, עם היחלשותו של ביידן, יתכן שבוטיג'ג' יחליף אותו כפייבוריט של המיליארדים, החוששים מהרפורמות שסנדרס מטיף אליהן.

לא מדובר בהכרח במיליארדרים "רפובליקאיים" או "דמוקרטיים". בלווטניק, שתרם לבוטיג'ג, משקיע בשני צידי המפה הפוליטית, והוא אינו יוצא דופן. לפי "פורבס" בלווטניק נתן כסף לקמפיין הדמוקרטי לקונגרס כמו גם למועמד הרפובליקאי קווין מק'ארתי. בעבר דווח כי בלווטניק היה בין המממנים של הגנתו המשפטית של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בפרשת ההתערבות הרוסית בבחירות. התרומה אף הגיעה לפתחו של החוקר המיוחד רוברט מולר, יחד עם תרומות נוספות של אנשי עסקים בעלי קשרים לרוסיה.

בלווטניק, מהאנשים העשירים בעולם, עשה את הונו עם התפרקותה של ברית-המועצות אולם הוא ידוע כמי שאינו אוהב להיקרא "אוליגרך". בישראל הוא הבעלים של כלל תעשיות ומונופול המלט נשר. בלווטניק הוא גם הבעלים של רשת 13, איחוד הערוצים 10 ורשת, שהוא כיום אחד משני ערוצי טלוויזיה מסחריים מרכזיים בישראל. עד לאיחוד נראה היה שבלווטניק ואנשיו אינם מתערבים באופן בוטה בהתנהלות הערוץ, אולם בתקופת השנה האחרונה עוברת חברת החדשות של הערוץ, שנחשבה באופן מסורתי לבעלת קול מעט ביקורתי, סירוס מתמשך, בתואנה של ניסיון למשוך רייטינג גדול יותר.