"לקרוא ולא להאמין. יאיר לפיד בתגובה לפיטורי רעייתו ליהיא לפיד מ'ידיעות אחרונות': 'זה מה שקורה כשעיתון מתחיל לפחד מהשלטון'. ואת זה אומר מי שעיתון 'ידיעות אחרונות' היה השופר והדובר שלו, ואיתרג אותו במשך 7 שנים מאז שהוא נכנס לפוליטיקה ב-2012" (זהבה גלאון).

"לפני שאתם מתחילים להזיל דמעות על ליהי לפיד האומללה שפוטרה מ'ידיעות אחרונות' אחרי 15 שנים לכאורה בגלל בעלה, בואו נעשה סדר בדברים: עיתונות דגולה או כתיבה משובחת במיוחד לא היתה שם. אני לא מכירה אף אחד מחברי שקרא את המדור הבעיני משמים ובנאלי שלה. אני לא יודעת אם בזכות בעלה היא זכתה למקום הזה.

"ובואו, זה טבעי ונכון לפעמים לרענן את השורות ואם המצב הכלכלי קשה אז לפטר אנשים. ולצערי הרבה מפטרים גם בדיגיטל, בטלוויזיה ובפרינט כמובן. בכל זאת 15 שנים נתנו לה את הבמה הזו בטור לא שנון, חכם או מעורר השראה במיוחד. אפשר גם לפנות את הבמה לאחרים. כולם עוברים פיטורים, ואם זה קרה בגלל מצבו של בעלך כעת? אולי. אבל מערכות התקשורת עוברות גלי קיצוצים לא מעטים וזה קורה בכל מקום, אז לפיד היא לא היחידה שאולי נפגעת מזה. ואולי בשכר שלה, שאני מאמינה שהוא יפה מאוד, אפשר לקדם כמה עיתונאים צעירים" (נטע פלג, "ידיעות חיפה").

"אני לא זוכרת שהתלוננה שבגלל בעלה הטור שלה היה סינדיקציית חובה בכל מקומוני הרשת ב-15 השנים האחרונות, עם הפניית חובה בשער כל שבוע. לקוראיה המודאגים היא כותבת שתהיה בסדר ושלבה עם תושבי הדרום, חבל שהוא לא גם עם מאות הקולגות מרשת המקומונים שנמצאים בסכנת הכחדה. ודי להיתממות, לא מדובר באשה של פוליטיקאי אלא בפעילה פוליטית במפלגה של בעלה הפוליטיקאי. בחיאת זומזום" (לימור תורג'מן, ידיעות-תקשורת).

ליהיא לפיד בכנס בחירות של יש-עתיד, מרץ 2015 (צילום: גילי יערי)

ליהיא לפיד בכנס בחירות של יש-עתיד, מרץ 2015 (צילום: גילי יערי)

"מינו אותך בגללו. המינוי שסימל את תחילת השלב האחרון בו אנו נמצאים היום: הרס עיתונות, השטחת הדעה בדרך לכיפוף העובדות, הצהבה על חשבון עיתונות באמת. אם לא הבנת מה המשמעות של לכתוב טור במקביל לטור של רועי חסן – תביני עכשיו. כדי להבין את כל זה, חייב אדם שתהיה לו מידה של מודעות עצמית מינימלית. אין לך; ספק אם היית מסכימה למינוי הזה מלכתחילה במקרה כזה. התעקשת בשם חוסר המודעות ועמוד השדרה להפריש חלות – הפרישו גם אותך. זה בסדר, גם לבן זוג שלך אין לא מזה ולא מזה. ולי, לי אין שמחה לאיד. באמת. יש לי אהבה גדולה לעיתונות והכרה בחשיבות העצומה שלה. בגלל זה כואב לי שהיא איננה. מינוי אנשים כמוך ככותבות טור – סימל את אובדנה של העיתונות" (העיתונאי והתסריטאי חיים שדמי).

"אני יודע שעוד מוקדם והכל טרי, אבל מהמדור של ליהיא לפיד בעיקר אזכור את הטורים האייקונים 'ראש השנה – לפעמים צריך להתחדש מבפנים'; ו'זמן שלי עם עצמי – המדריך לשקט הנפשי', ואת הטיפ שמלווה אותי כבר שנים: 'לפעמים שיחה עם חברה טובה יכולה לפתור מלחמת נפש גדולה'. תודה ליהיא, על הכל" (דוד ורטהיים, לשעבר עורך "וואלה ברנז'ה").

"‫אני חושב שראוי, כאות הזדהות עם ליהיא לפיד, שכל מצביעי כחול-לבן יסירו את אפליקציית ynet מהנייד שלהם" (יאיר נתניהו, פובליציסט רשת).