בני גנץ, הרמטכ"ל לשעבר וראש רשימת כחול-לבן, הגיש תביעת דיבה על סך מיליון שקל נגד העיתון "ישראל היום", בשל פרסומים בעיתון שלפיהם כשהיה נער חשף את איבר מינו בשתי הזדמנויות שונות בפני ילדים. המעשים אירעו לכאורה לפני כ-40 שנה. גנץ מכחיש את הדברים וטוען כי מדובר ב"עלילת דם" שמאחוריה עומדים גורמים פוליטיים המנסים לסכל את מועמדותו בבחירות הכלליות הקרבות.

גנץ לא נוקב בשמם של אותם גורמים, מלבד ראש הממשלה בנימין נתניהו, או מספק ראיות ישירות לטענה זו. כתב התביעה מזכיר פרסום ב"וואלה" שלפיו דובר השרה מירי רגב קישר את המתלוננת שהעלתה את הסיפור לראשונה לכתבת חדשות 12 דפנה ליאל.

כתב התביעה מספק גם סיכום של בדיקה בנוגע לפעילות הרשת של המתלוננת שערכו כלי תקשורת שונים, שממנו עולה כי היא תומכת בנתניהו, יריבו הפוליטי של גנץ. עוד עלה מהבדיקה כי המתלוננת כלל לא הכירה את גנץ אישית, וכי הפוסטים שלה מתאפיינים בשגיאות פיסוק שנעדרות מהפוסט שבו נכתבה התלונה נגד גנץ.

"בפרסומים אלה נתנה הנתבעת ביטוי לעלילת בדים שפורסמה ב'פייסבוק', שלפיה התובע ביצע מעשה מגונה כלפי גב' בשם נאווה ג'ייקובס. הנתבעת הוסיפה ופרסמה עלילה נוספת, שלפיה התובע 'חשף עצמו' בפני ילדה בת שבע, סיפור המסופר, לכאורה, מפי אחיה של אותה ילדה", נכתב בכתב התביעה.

"ייאמר מיד: אין שחר לדברים. לא היו דברים מעולם. מדובר בבדותות ובשקרים גסים. עלילת דם של ממש. דברי ג'ייקובס הושמעו ממניעים פוליטיים בלבד, כשמאחורי הפרסום עמדו גורמים בעלי עניין. אף פרסומים קודמים של אותה גברת מפריכים בצורה ברורה את טענתה. בנסיבות אלו הוגשה נגד גב' ג'ייקובס תביעת לשון הרע. אשר לסיפור בדבר 'האחות הקטנה', הרי שזו עצמה, בקולה, הכחישה מכל וכל את הדברים, וכך עשה גם אח נוסף במשפחה".

עורך "ישראל היום" בועז ביסמוט והבעלים מרים אדלסון (צילום: מאר' ישראל סלם)

עורך "ישראל היום" בועז ביסמוט והבעלים מרים אדלסון (צילום: מארק ישראל סלם)

כתב התביעה מאשים את "ישראל היום" בחוסר תום לב, בכך שהפרסומים נעשו בצורה של קמפיין כדי לשרת את ראש הממשלה נתניהו: "על חוסר תום הלב ניתן ללמוד מכך שפרסומים אלה, נוכח טיבם וטבעם, נועדו לפגוע בתובע פוליטית.
אין זה סוד כי העיתון 'ישראל היום' רואה עצמו מזוהה עם הימין הפוליטי בישראל, ומשך שנים רבות הוא פועל בשירותו של ראש הממשלה המכהן, מר בנימין נתניהו".

גנץ מתלונן גם כי "על אף החומרה הרבה של ההאשמה (המופקרת) [...] לתובע הוקצב פרק זמן קצר ביותר, בלתי סביר ובלתי מקובל של שעתיים בלבד, להגיב על הדברים הכוזבים". גנץ הגיש את התביעה באמצעות עורכי-הדין בועז בן-צור, כרמל בן-צור וגיא רוה. לצד העיתון נתבעים גם העורך הראשי בועז ביסמוט והכתבת דניאל רוט-אבנרי. גנץ מציין בכתב התביעה כי הפיצוי הנדרש, מיליון שקל, הוא "סך מתון" ביחס לנזקיו, וכי בכוונתו לתרום את הפיצוי. יצוין כי משפחת אדלסון, הבעלים של "ישראל היום", היא מהמשפחות העשירות בעולם, וכי שלדון אדלסון התפאר פעם כי הוא מרוויח מיליון דולר בשעה, כשהוא ער או ישן.

14467-03-19

*  *  *

לעיון בכתב התביעה

להורדת הקובץ (PDF, 6.1MB)