הנהלת "ידיעות אחרונות" מכחישה כי ניסתה לשבור את השביתה של ועד עיתונאי החברה. לפי גרסת הנהלת "ידיעות אחרונות", השביתה הקצרה שעליה הכריז בשבוע שעבר ועד העיתונאים כשלה, ומשום כך פנה הוועד לבית-הדין האזורי לעבודה "עם מצגים שקריים שכל מטרתם הטעיית בית-הדין הנכבד וגיוסו לטובת עזרה בצעדים הארגוניים".

בשבוע שעבר טען ארגון העיתונאים, באמצעות עורכי-הדין ד"ר מורן סבוראי ואמיר בשה, כי הנהלת "ידיעות אחרונות" פעלה לשבור את השביתה של עובדי העיתון. לפי הארגון, בזמן שהעובדים הוזמנו להשתתף ב"עיצומי אזהרה" על חשבון זמן העבודה, כחלק מהסכסוך בינו להנהלת העיתון, שיגרה ההנהלה עובדים של חברת ידיעות-טכנולוגיות אל דסק "כלכליסט" הריק, ואלו תפסו את מקום העיתונאים ו"סגרו" במקומם עמודים שיועדו לרדת לדפוס.

בנוסף טענו בארגון כי גרפיקאיות של חברת ידיעות-תקשורת התבקשו להישאר למחרת עד שעה מאוחרת במשרדי החברה למקרה שעיתונאי "ידיעות אחרונות" שוב יחליטו לשבות, וזאת כדי שהן תוכלנה להחליף את השובתים.

מנכ"ל "ידיעות אחרונות" ינון אנגל (צילום: שבי גטניו, העמותה לדמוקרטיה מתקדמת)

מנכ"ל "ידיעות אחרונות" ינון אנגל (צילום: שבי גטניו, העמותה לדמוקרטיה מתקדמת)

ב"ידיעות אחרונות" מגיבים הבוקר (27.1) לטענות אלו, באמצעות עורכי-הדין אריאל שמר, איתמר נצר ובן ליברטי, ומכחישים אותן מכל וכל.

לפי הנהלת "ידיעות אחרונות", במהלך העיצומים של העיתונאים היה בסך הכל עובד אחד, טכנאי, "אשר ניגש לעמדה אותה עזבו העובדים השובתים" ו"ביצע פעולה טכנית על מנת לשחרר עמודים נעולים במערכת". בהנהלה מדגישים כי "עמודים אלה לא נערכו ולא עוצבו מחדש". כדי לתמוך בטענה זו מציינת ההנהלה כי העורכת הראשית של "כלכליסט", גלית חמי, "נאלצה 'לשתול' בתוכם מודעות עצמיות בגלל שלא ניתן היה לערוך ולעצב עמודים אלה מחדש".

אשר לטענה בדבר הגרפיקאיות של ידיעות-תקשורת, בהנהלת "ידיעות אחרונות" טוענים כי הבקשה אליהן הועברה מטעם "עובד זוטר" שעשה זאת "בתום לב, ללא ידיעת ההנהלה ובהיעדר הנחיה ממנה לעשות כן". עוד טוענים כי ממילא אין קשר בין בקשה זו לבין השביתות של עובדי "ידיעות אחרונות". "נסיונו הנואל של המבקש ליצור תמונה כאילו עובדים אלו הושארו מעבר לשעות העבודה הרגילות על מנת לעבוד על הנושאים הקשורים למשיבה הינו המשך ישיר להתנהלותו חסרת תום הלב בעקבות כשלונות הצעדים הארגוניים בהם הוא מנסה לנקוט".

לפי הנהלת "ידיעות אחרונות", "השביתות לא מצליחות מכיוון שחלק גדול מהעובדים אינם עם המבקש [ארגון העיתונאים], מכיוון שהם מבינים כי התנהלותו חסרת תום לב ומטרתו איננה הגנה אמיתית על העובדים וזכויותיהם".

הצדדים אמורים להיפגש היום אחר-הצהריים בבית-הדין לעבודה.

27385-12-18