מנכ"לית אתר חדשות מקומיות באזור השרון הציעה למועמדים בבחירות בכפר-סבא חבילת פרסום שכוללת באנרים והפצה של תכנים בפייסבוק, אבל גם "כתבות" ו"פרגונים". לדבריה, לאחר פניית "העין השביעית", "כתבות" ו"פרגונים" ניתנו באתר שלה גם למועמדים שלא שילמו עבור חבילת הפרסום. בדיקה העלתה כי אכן, גם מועמדים שלדבריה לא שילמו לה זכו לאייטמים ולראיונות יחצניים.

מחר (12.11) צפוי להתקיים בכפר-סבא הסיבוב השני בבחירות לרשויות המקומיות, אחרי שלפני שבועיים לא הושגה הכרעה. אולם בתקשורת המקומית יש מי שנערך לבחירות הללו כבר לפני חודשים רבים. ל"העין השביעית" הגיעה פנייה ששלחה אירית מרק, מנכ"לית אתר "השרון פוסט", לפני כחצי שנה, שבה היא מציעה לאחד המועמדים בבחירות חבילת פרסום הכוללת הן מודעות והן תוכן באתר.

לפי הפנייה של מרק, תמורת כמה אלפי שקלים בחודש יופיע באתר שלה באנר שבו המועמד יוכל לקדם את עצמו, "פלוס כתבות, פלוס פרגונים". האם בכך היא למעשה מוכרת תוכן באתר, בלי כל גילוי נאות לגולשים? ההפך הוא הנכון, טוענת מרק. "פרגונים זה כל ההודעות לעיתונות שהם מוציאים", מסבירה מרק בשיחה עם "העין השביעית". "ב'שרון פוסט' נותנים במה ומפרגנים על הדברים הטובים שהמועמדים מבטיחים לציבור".

"גם מועמדים שלא פרסמו אצלנו קיבלו אותו הדבר", מדגישה מרק, "קיבלו ראיונות בלעדיים ומיוחדים של 1,500 מלה, וכל המידע ששלחו, כל עוד לא גבל בהפצת לשון הרע, קיבל במה".

מנכ"לית האתר: מי ששילם קיבל בנוסף את מה שכולם קיבלו

לדברי מרק, רק שני מועמדים בבחירות בכפר-סבא לא שילמו עבור חבילת פרסום באתר: עילאי הרסגור-הנדין ומירית שקד-ברק. הן הרסגור-הנדין והן שקד-ברק, קיבלו "ראיון מיוחד ובלעדי" באתר, כמו המועמדים שכן שילמו. כמו כן פורסמו באתר כמה ידיעות יחצניות מטעמם.

אם כולם ממילא מקבלים "כתבות" ו"פרגונים", מדוע בכלל לכלול זאת בהצעת חבילת הפרסום?

"משום שהם צריכים לדעת מה הם מקבלים במסגרת החבילה שהם רוכשים ב'שרון פוסט'. דהיינו, הם מקבלים באנרים, הם מקבלים חשיפה מאוד גבוהה אצלנו, הם מקבלים ראיונות מיוחדים שכמובן נתנו גם למועמדים שלא רכשו שטחי פרסום...".

אם כך הראיונות לא מיוחדים, הם לא במסגרת החבילה.

"כולם קיבלו במסגרת החבילה שנתנו למועמדים שרכשו אצלנו שטחי פרסום, באנרים באתר ומודעות תוכן שיווקי, אם הם רצו לרכוש. מה הם קיבלו בנוסף? את מה שכולם קיבלו".

מרק מוסיפה כי מערכת הבחירות הנוכחית היתה סוערת מבחינה תקשורתית, אולם לדבריה האתר שלה הקפיד על סיקור מכבד של כל המועמדים, בלי קשר לשאלה האם הם שילמו עבור חבילת פרסום או לא.