ההדלפות מטיוטת דו"ח המבקר על הנעשה בלשכות הרמטכ"ל ושר הביטחון ממשיכות לטפטף למערכות החדשות בכלי התקשורת, למרות האיסור בחוק על פרסום מוקדם של דו"חות המבקר. האינטרסים של המדליפים ברורים, היכולת של העיתונאים לוודא את מהימנות ההדלפות מוגבלת. כך קורה שהערב (ב') סיפקו שני כתבים בשתי מהדורות החדשות המרכזיות תמלול של אותה שיחה, בשתי גרסאות הפוכות.

ב"חדשות 10" הציג אלון בן-דוד, על סמך טיוטת דו"ח המבקר, תמלול של שיחה שנערכה בין הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ובין עוזרו ארז וינר (דקה 3:52). לפי התמלול, וינר הודיע לאשכנזי כך: "יש תחקיר לפיו ראש המטה של שר הביטחון הוא יועץ חיצוני לקרן החדשה לישראל". "זה הולך להתפרסם?", התעניין הרמטכ"ל לשעבר, ונענה, "כנראה". "טוב", השיב אשכנזי, "אל תעסוק בזה". בהמשך האייטם הסביר הפרשן רביב דרוקר כי "גבי אשכנזי הוא כל-כך זהיר והוא יודע שהוא מוקלט שבשיחות האלה פשוט אין כלום".

אותה שעה, באולפן החדשות של ערוץ 2, סיפק עמית סגל תמלול שונה לגמרי של אותה השיחה ממש בין וינר לאשכנזי (דקה 6:15). "יש מידע (מהרפז) שקושר את ברק ואת יוני קורן לקרן החדשה לישראל", ציטט סגל את וינר. לפי דיווחו של סגל, אשכנזי השיב במלים: "טוב מאוד, שיתחילו להפיץ את זה".

כיצד קורה שאותה שיחה מתומללת בשתי גרסאות הפוכות? אפשר שאחד המקורות שיקר וסיפק תמלול מפוברק. אפשרות אחרת היא שאף אחת מהגרסאות אינה מדויקת, או לפחות אינה שלמה. "אנשי אשכנזי אומרים שבהמשך הוא מבקש מארז וינר שלא יתעסק בדברים האלה", ציין סגל ב"חדשות 2", אבל בשביל לדעת את זה אין צורך לבקש תגובה מאנשי אשכנזי, אפשר פשוט לפתוח את הערוץ המתחרה.