גולן יוכפז פעל באופן כוחני וחד-צדדי במטרה לכפות על גלי צה"ל ומפקדה לשעבר ירון דקל, את המשך עבודתו כמגיש בתחנה במקביל לכהונתו כמנכ"ל חדשות ערוץ 10, כך טוענת התחנה בסיכומים שהגישה לפני שבועות אחדים לבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב–יפו. עוד טוענת התחנה כי יוכפז פועל מתוך מניע זר, בשל יריבות אישית מול דקל, לו הפסיד בהתמודדות על תפקיד מפקד גלי צה"ל.

לפני קרוב לארבע שנים פנה יוכפז לבית-הדין לעבודה ותבע לקבל פיצוי בסך 1.3 מיליון שקל בגין הפרשי שכר, פיטורים שלא כדין ולשון הרע. לטענת יוכפז, שמיוצג על-ידי עו"ד סיגל פעיל, כשבחן את ההצעה להתמנות למנכ"ל חדשות 10 פנה לדקל וזה הסכים כי יוכפז יוכל להמשיך ולהגיש את יומן הבוקר של גלי-צה"ל פעמיים בשבוע וישתתף מדי פעם בפרויקטים נוספים בתחנה, אולם בהמשך חזר בו מפקד גלי-צה"ל וסימן ליוכפז את דרכו החוצה.

בגלי-צה"ל טענו, באמצעות עו"ד איה דויטשר-קורנהאוזר, מפרקליטות מחוז תל-אביב (אזרחי), כי יוכפז לא סיפק את האישור המתאים לעבודה בו זמנית בחדשות 10 ובגלי-צה"ל, ועל כן לא ניתן היה להמשיך את העסקתו בתחנה. דקל עצמו הכחיש את טענות יוכפז כי דאג לסילוקו בשל חשש כי הלה יאיים על סמכותו העיתונאית כעורך הראשי של התחנה. לפני חודשים אחדים הגיש יוכפז את סיכומיו, ובהם טען כי דקל הונה אותו והפר את ההתחייבות שנתן לו. כעת הגיע שלב התגובה.

בסיכומיה שבה וקובעת גלי צה"ל כי יוכפז לא פעל לפי פקודת מטכ"ל בנושא עבודה פרטית, לא קיבל מראש את האישור לעבוד בעבודה פרטית מחוץ לתחנה, ומשום כך, אין לו כל עילה כלפיה. בתחנה מוסיפים וטוענים כי על אף שלא פעל כיאות, יוכפז ניסה לכפות את תנאיו על מפקד התחנה דקל תוך שהוא מתעלם מניגוד העניינים המובנה במצב שבו עיתונאי עומד בראש גוף חדשות אחד ובמקביל משדר תוכנית מרכזית בגוף חדשות אחר.

עוד נטען כי יוכפז לא צריך היה להסתמך על דברים שאמר לו דקל בפגישה אישית, בדבר האפשרות שיוכל להמשיך לשדר בתחנה, שכן ממילא לדקל אין הסמכות לאפשר לו לעבוד במקביל בשני גופי התקשורת. "דומה כי עוצמת הסכסוך שיצר התובע עם מפקד התחנה, והאופן הכוחני בו נוהל, הוזנה מעצם מינויו של התובע לתפקיד ניהולי כה רב עוצמה", טוענים בגלי צה"ל, "ובילבל את היוצרות ביחס לגורמים בעלי הסמכות בנתבעת".

בתחנה טוענים כי התנהגותו של יוכפז היתה "התנהגות לעומתית, המנוגדת לכל דין, מזלזלת בנהלים וברציונל שבבסיסם". לפי גלי צה"ל, "מקורה של המוטיבציה להתעמת נעוצה, ככל הנראה ביריבות אישית אשר חש התובע כלפי מפקד התחנה. זאת, לאחר שהתמודד מולו על תפקיד מפקד התחנה ולא נבחר". התביעה שהגיש יוכפז ב"חוסר תום לב קיצוני", כך נטען, אינה אלא "כלי ניגוח אישי" וניסיון לגרוף כספי מדינה כפיצוי.

יוכפז הגיש בשבוע שעבר תגובה מטעמו לסיכומי גלי צה"ל ובה נכתב, בין היתר, כי "הניסיון להציג את התובע כגורם החזק שיכול לכפות על מערכת גל"צ ומפקד גל"צ תכתיבים חד צדדיים הינה מופרכת והזויה וסותרת את השתלשלות העניינים שהוכחה לפיה מצגיו של מר דקל הטעו והוליכו שולל את התובע".

בכך תמו טענות הצדדים וכעת ייאלץ בית-הדין להכריע האם לקבל את התביעה או לדחותה.

58698-03-14

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 2.89MB)

להורדת הקובץ (PDF, 2.19MB)