"כפרשן שהגיע לגיל מתקדם אני נוטה לצטט את עצמי, וגם הפעם", כתב סבר פלוצקר בגיליון "ממון" מיום שישי האחרון. "הנה דברים שכתבתי במדור זה ב'ממון' בדיוק לפני עשור, תחילת דצמבר 2007, תשעה חודשים לפני ההתפרצות המלאה של המשבר שזיעזע את וול-סטריט ואת העולם: 'משחקי הפירמידה, הידועים גם בשמם הכלכלי כבועות של נכסים, צצים במקומות רבים ולא תמיד צפויים... עכשיו כולנו צריכים לחשוש לקריסתו של גדול משחקי הפירמידה ב-50 השנים האחרונות. כוונתי לשוק אגרות החוב מגובות המשכנתאות באמריקה'. מה שנחזה, התפרץ במלוא עוזו באוקטובר השחור של 2008 ואימלל מאות מיליוני בני אדם".

הציטוט של פלוצקר את עצמו הציב את הפרשן הכלכלי של "ידיעות אחרונות" בעמדת הנביא המתריע בשער, עמדה שהלמה את טורו מיום שישי האחרון, שבו הזהיר מפני בועת הביטקוין. פלוצקר אכן ציטט את עצמו במדויק, מטור שפרסם לפני כעשור, ב-14 בדצמבר 2007, כמה חודשים אחרי תחילת ההתמוטטות הכלכלית. אך הציטוט מגלה רק חלק מהתמונה: טור הזה לא היה הפעם הראשונה שבה הפרשן הכלכלי של "ידיעות אחרונות" התייחס למשבר המשכנתאות בארצות-הברית, וגם לא הפעם האחרונה.

"ידיעות אחרונות", 30.7.2007

כמה חודשים קודם לכן, בחודש יולי 2007, עם פרוץ המשבר, כתב פלוצקר רשימה במתכונת של שאלות ותשובות. בתשובה לטענה "אומרים שהבורסות זינקו השנה בגלל עודפים עצומים של אשראי זול, ושהאשראי הזה פתאום נגמר. אז הן נחנקות, לא כן?", השיב: "כהכללה, זה לא נכון. אין מחנק אשראי ואין מחנק כסף בעולם".

בתשובה לטענה "יש משבר חמור בשוק המשכנתאות של ארה"ב. עוד מעט עשרות בנקים יפשטו את הרגל ומיליונים יגורשו מבתיהם, כי לא יוכלו לשאת בהחזרי המשכנתה", כתב כך: "נחמד לדעת שגורלן של חברות פיננסיות אמריקאיות שהעניקו הלוואות לדיור ללווים עם בטחונות מפוקפקים מדיר שינה מעיניו של גאון פיננסי מראשון-לציון. האמת, הוא יכול לחזור לישון. עוד אין משבר דרמטי באף קטע בשוק ההון האמריקאי, וכזה גם לא נראה באופק.

"כלכלת אמריקה שרדה את הקריסה של מניות הטכנולוגיה, את הפיגועים של ה-11 בספטמבר ואת מחירי הנפט המטורפים. היא תשרוד גם קשיים חולפים אצל שכבה די צרה של בעלי משכנתאות. במקרה הטוב תהיה פריסה מחדש של חובותיהם. במקרה הרע, ימחקו כמה בנקים חסרי זהירות כמה עשרות מיליארדי דולרים של הלוואות אבודות; אמריקה לא תיפול מזה".

למחרת כתב פלוצקר לקוראי "ממון" כי "כלכלת אמריקה עברה טיפולים ששיפרו את בריאותה. [...] מפולות גדולות לא קורות במשקים בריאים. רק בחולים". ועוד הוסיף כי "הסכנות הממשיות והגדולות לאיתנותו של המשק העולמי לא מצויות בתופעות שבדרך כלל הפילו את שוק ניירות הערך", כגון "מחסורים באשראי".

על פניו יכול היה להיראות כאילו בתחילת משבר המשכנתאות לא זיהה פלוצקר את ההשלכות הצפויות של המתחולל בארצות-הברית, ולאחר כמה חודשים שינה את עמדתו ועמד על חומרת המצב. אולם למעשה, גם לאחר שכתב בדצמבר 2007 על משחק הפירמידה של אגרות החוב מגובות המשכנתאות באמריקה, עדיין לא חזה את ממדי משבר האשראי המסתתר מאחוריהן.

בסוף אותו חודש, בטור שכותרתו "שבעה הימורים כלכליים ל-2008", כתב פלוצקר: "באשר למשבר בשוק המשכנתאות והשלכותיו על שוק האשראי בכללותו, פעילות ההחייאה הנמרצת של הבנק המרכזי, בניצוחו של היו"ר בן-שלום ברננקי, תביא רגיעה ומזור. ההימור שלי: בסיומה של 2008 יתברר שהמשק האמריקאי שוב צמח בקצב מהיר מהצפוי, ב-3% לפחות". בפועל, התוצר המקומי הגולמי בארצות-הברית ירד אותה שנה ב-0.3%.