קרן התחקירים העצמאית השיקה לפני ימים אחדים קמפיין מימון המונים חדש, במטרה לממן שלושה תחקירים של הקרן בשנת 2017. הקמפיין נועד לגייס תרומות בסך 50 אלף שקל וכבר מתקרב להשיג את מלוא הסכום.

קרן התחקירים מאגדת מספר כלי תקשורת עצמאיים, ובהם "העין השביעית", "המקום הכי חם בגיהנום", "100 ימים של שקיפות", "חדר המצב", "הפלוג", "הכלכלה האמיתית" ו"החיבור", במטרה לאחד את הכוחות העיתונאיים ולייצר מערכת שתבצע תחקירי עומק בנושאים שייבחרו על-ידי הציבור הרחב.

בראיון ל"קול העין" סיפר מנכ"ל הקרן גיא מרגלית כי מי שתומך בקמפיין הנוכחי יקבל קודם כל את הזכות לבחור לאיזה נושא יוקדש התחקיר הראשון של השנה מבין הנושאים שהעלה הציבור וקיבלו את מירב ההצבעות: לוביסטים, בנק ישראל, קבלני הקולות של המפלגות הגדולות, קשרי הון-שלטון בתחום הסביבה או עו"ד שמעון מזרחי. מלבד זאת יקבלו התורמים, על-פי סכום התרומה, הרצאות בנושאי תקשורת ואקטיביזם, סיור בכנסת, חוגי בית ומפגשים מצומצמים עם גיא לרר או גיא רולניק.

בשביל מה בעצם צריך את קרן התחקירים העצמאית?

מרגלית: "יש מספר בעיות בתקשורת המרכזית שמונעות פרסום בתחומים מסוימים. זה יכול להיות השפעה פוליטית, כשפוליטיקאים מסרסים את הזרוע התחקירית של הגופים המרכזיים; או השפעה מסחרית, מפרסמים יכולים גם להשפיע על מה לא ייחקר. בדיוק כאן נמצאת העיתונות העצמאית והציבור שמציע מה לחקור".

מתוך סרטון הגיוס של קרן התחקירים העצמאית (צילום מסך)

מתוך סרטון הגיוס של קרן התחקירים העצמאית (צילום מסך)

* * *

"קול העין" היא תוכנית משותפת ל"העין השביעית" ולקול-הקמפוס (106FM), רדיו הסטודנטים של בית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי, המכללה למינהל. התוכנית משודרת בקול-הקמפוס מדי שבוע בימי חמישי בשעה 12:00, וזמינה להאזנה באתר התחנה ובאתר "העין השביעית". ניתן גם להתחבר לפיד ה-RSS של "קול העין" באתר icast. עורכת מוזיקלית: חן ליטבק.