תוכנית מס' 38 של "קול העין", הפעם בהנחיית אורן פרסיקו ונמרוד הלברטל, נפתחת בשיחה עם הבלוגרית הפוליטית טל שניידר. שעות אחדות לפני שטסה חזרה לישראל סיפרה שניידר על המסע העיתונאי שערכה לסיקור הבחירות המקדימות בארה"ב: על הנגישות האפסית של העיתונאים למועמדים הבכירים, על יחסם של כלי התקשורת הממוסדים לדונלד טראמפ ולברני סנדרס, ועל חלקה של התקשורת בקרקס הנודד של המועמדים.

נתי יפת, מייסד האתר וויזמאס, מספר על הפוטנציאל העיתונאי של פלטפורמת ההצבעות שהקים. לדבריו, האתר החברתי, שמיועד לקידום יוזמות לשינויים חברתיים, יציע גם אפשרות לגיוס כספים למטרת ייצור תוכן. יפת אף מספר כי לאחרונה החל שיתוף פעולה בין האתר לבין העיתונאי תומר אביטל, במטרה להקים קרן תחקירים.

עידן לנדו, מפעיל הבלוג "לא למות טיפש", פירסם לאחרונה פוסט בן כ-12 אלף מלה על הייצוא הבטחוני מישראל לברזיל. בשיחה עם "קול העין" מספר לנדו כיצד הוא בוחר את הנושאים שלהם הוא מקדיש את התחקירים העיתונאיים שלו, מה לדעתו העיתונות הישראלי מחמיצה בנושאים כגון הייצוא הבטחוני, ומדוע למרות חשיבות הנושא, אין מדווחים עליו מזווית ראייה ביקורתית.

לסיום מדבר פרופ' יואל כהן מאוניברסיטת אריאל על עבודתם של העיתונאים הזרים בישראל על רקע זימון ישיבה מיוחדת של ועדת חוץ וביטחון של הכנסת לדיון על סיקור הסכסוך הישראלי-פלסטיני בעיתונות הזרה. לדברי פרופ' כהן, לא היה נכון לזמן את הכתבים הזרים לכנסת וכי היה ראוי להשאיר את הדיון בעניינם ללשכת העיתונות הממשלתית.

"קול העין" היא תוכנית משותפת ל"העין השביעית" ולקול-הקמפוס (106FM), רדיו הסטודנטים של בית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי, המכללה למינהל. את התוכנית מפיקה רתם שרעבי, סטודנטית בבית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי. התוכנית משודרת בקול-הקמפוס 106FM מדי שבוע בימי חמישי בשעה 12:00, וזמינה להאזנה באתר התחנה ובאתר "העין השביעית".