"הם רוצים לפגוע ב-ONE, להרוס את ONE ולגמור אותי. זה לא משנה מה הם כתבו ואיך הם ביקרו. זו היתה המטרה שלהם, ובגלל זה הגענו עד לכאן", כך אמרה אתמול (6.4.10) אופירה אסייג בעדות שמסרה במהלך דיון בבית-משפט השלום בתל-אביב בתביעת דיבה שהגישה בשמה ובשם חברת סיטינט בע"מ, מפעילת האתר ONE, נגד הבלוגרים שלמה מן (כיום בעל טור באתר זה), רביב שכטר ועודד קרמר.

על-פי פרוטוקול הישיבה, אסייג הגדירה את הנתבעים, שהפעילו בתקופות שונות את בלוג ביקורת התקשורת "עומדים בשער", "אנשים חולים". לטענתה, היא הפכה מטרה לביקורת בשל היותה "אשה מצליחה". עלבונה, כך העידה, נבע מהכינויים שכינו הנתבעים אותה ואת האתר שבראשו היא עומדת, ובעיקר "אופירעתון" ו"אתר הריכולים והמסיבות". "אני לא מוכנה שיכנו אותי בשמות של חיות", אמרה אסייג, הרואה בכינוי "אופירעתון" הלחם של המלים "אופירע" ו"אתון".

אסייג טענה בעדותה כי אין לה בעיה עם ההאשמות שהיא הורסת את מקצוע העיתונות, כפי שצוטט בעבר דייוויד בלאט, אך יש לה בעיה "עם דברי רוע ורשע". כאשר בא-כוחם של הנתבעים שאל אותה, "כאשר קוראים לך רכילאית זה מעליב אותך?", ענתה לו: "אם יהיה משהו שמעליב אותי אגיד זאת לבעלי ולא לך". כששאל ישירות, "את רכילאית?", ענתה: "אני עיתונאית ושדרנית". כשהקשה ושאל האין המדור באתר המכונה "גליצ'ים" הוא מדור רכילות, אמרה אסייג: "זהו מדור המסקר חיי חברה כמו שיש בכל כלי תקשורת בארץ. יש ב'כלכליסט' ובכל מקום". כשתהה, "כולם קוראים לזה מדור רכילות. למה את מתנגדת לומר זאת כך?", ענתה אסייג: "אנו קוראים לזה מדור גליצ'".

באי-כוחם של הנתבעים הציגו בפני אסייג עדויות רבות מראיונות שנערכו עימה בעבר בתקשורת הישראלית, ובהם הודתה, בין היתר, בכך שעבודתה היא עבודת דוברות, שהיא עוסקת ברכילאות ושהיא מתהדרת בכך שאין לה קווים אדומים בעבודתה. בתגובה השיבה אסייג כי אין לבטוח בציטוטים שפורסמו כביכול מפיה, משום ש"לא היה ראיון אחד שעשיתי משהתחלתי את הקריירה שלי לפני 14 שנה, שצוטט אמת ולו ב-30%". לגבי ההגבלות שהיא שמה לעצמה בעבודתה, אמרה: "יש לי קווים אדומים בעבודה, אנו לא נכנסים לחדרי הלבשה כשהשחקנים נמצאים בתחתונים". כשבא-כוחם של הנתבעים ציטט מראיון שהעניקה בעבר את הצהרתה כי "אין לי בעיה להוציא כל אחד מהמקלחת לראיון גם אם הוא רטוב", הסבירה אסייג כי "רטוב זה לא עירום".

לאחר ציטוט ניסוחים גסים ובוטים מתוך המדור "גליצ'ים" באתר ONE, נשאלה אסייג: "האם נכון לומר שבעבודה שלך את עושה הרבה פעמים שימוש בכתיבה מאוד עוקצנית?". בתשובה אמרה: "לא, חלילה. כל אחד יש לו סגנון כתיבה שלו. כל כתבה, הסגנון משתנה לפי הסוג שלה. עוקצני כדי לפגוע או כדי להיות צינית? תלוי בנושא, אבל לא כדי לפגוע באף אחד".

בהיותה על דוכן העדים הכחישה אסייג את הטענה כאילו יש לה חברים עבריינים, כפי שנטען בכתבה מאת אמיר זוהר ב"הארץ", וכמו כן הכחישה את דברי אייל ברקוביץ' כאילו התקשרו אליו מהאתר ONE כדי לקבל את רשותו לפרסם שרוברטו דונאדוני מועמד לאימון נבחרת ישראל בכדורגל. "אף אחד לא מתקשר לאף אחד לקבל אישור לפרסום ידיעות, אלא רק לקבלת תגובות", אמרה אסייג.

חלק מהדיון בבית-המשפט עסק ברמה האתית של ONE, בניסיון להוכיח כי היה מקום לביקורת שכתבו הנתבעים. בין הדוגמאות שנידונו היו ידיעות יחצניות שמתפרסמות באתר באופן קבוע ועוסקות בניתוחי הגדלת חזה שבוצעו על-ידי רופא פלסטי מסוים. ידיעות אלה מלוות בדברי תשבחות לרופא ובתצלום של המנותחת. אסייג הכחישה שהאתר פועל כמכונת יחצנות בשגרה יומיומית, אבל אישרה שמתפרסמות בו ידיעות יחצניות. "אם יחצנית מסוימת תבקש מאיתנו להעביר את הפרטים ותמורה לתמונות, נעשה זאת, אם זה רלבנטי", אמרה. בהמשך הודתה כי "מה שאנו מקבלים ממשרדי הפרסום והיחצנות אנו מפרסמים", והסבירה כי שיתוף הפעולה עם משרדי הפרסום "טוב לנו וגם למשרד הפרסום. זהו עסק של יד רוחצת יד".

הקשר של האתר עם אותו מנתח פלסטי עלה אתמול גם בעדותו של אודי מילנר, מנכ"ל חברת סיטינט. לדבריו, לאתר אין קשר עסקי עם המנתח. מילנר הסביר כי "יש לנו שיתוף פעולה עם הרבה גורמי יחצנות לגבי שיתוף פעולה לגבי העברת תמונות". אף מילנר הדגיש כי המדור "גליצ'ים" אינו מדור רכילות, אלא "אזור שעוסק בכל החיים מעבר לחיי הספורט של אנשי הספורט והספורטאים".

כשנשאל באשר לפרסום טוקבקים בוטים באתר, כגון "מה שבטוח זה שאני כל-כך רוצה לשים את הזרג שלי בפה ולשמוע אותך נחנקת", "הייתי נותן לה מקל של 23 ס"מ" או "רואים שהיא יודעת לעבוד עם הפה", הסביר מילנר כי בעבר סוננו הטוקבקים על-ידי מערכת אוטומטית שלא תמיד מזהה קללות וגסויות כראוי. בשנה האחרונה, הוסיף, הסינון נעשה על-ידי אדם.

לאחר שמילנר סירב לאשר בפני בית-המשפט כי באתר מתפרסמים טקסטים הכתובים בשפה בוטה, ציטט בפניו בא-כוחם של הנתבעים כמה נוסחים שהופיעו באתר כגון "ההיא שהריח שלה מגיע לפניה", ושאל, "אתה סבור שהביטוי אופירעתון הוא פוגעני יותר מהביטוי 'הריח שלה מגיע לפניה' או דברים דומים?". מילנר השיב בחיוב והסביר: "אני חושב שאופירעתון מדובר בשני עלבונות. אחד – אופירע, ושניים לקשור את זה לאתון". לדבריו, ייתכן שלא היתה לו בעיה עם הכינוי "אופירה-תון". כמו כן, אישר מילנר בפני בית-המשפט כי באתר ONE אין מגיהים או עורך לשון קבוע.