פן לא מוכר דיו של הוועדה ליישום הטיפול בריכוזיות המשק הישראלי הוא זה של התקשורת. לאחרונה פנתה המועצה לכבלים ולוויין לוועדה בראשותו של הממונה על ההגבלים העסקיים, בשאלה בנוגע להקמת ערוצי חדשות. הוועדה השיבה כי היא ממליצה שלא לתת לגופים ריכוזיים במשק את האפשרות להקים ערוצי חדשות. "הוועדה סבורה שלא כדאי להעצים את הכוח שבידי גופים ריכוזיים על-ידי מתן הכוח להקים ערוצי חדשות חדשים", אומר בתוכנית הרדיו "קול העין" עו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של עמותת "הצלחה" והפרשן המשפטי של "העין השביעית". לדבריו, "יהיה מעניין כעת לראות אם קבוצת RGE, שקנתה את השליטה בערוץ 10, תצטרך למכור את הערוצים שלה בכבלים ובלוויין".

"מה שפורסם עכשיו הוא לא חוות הדעת, אלא הידיעה על חוות הדעת", שפורסמה על-ידי נתי טוקר ב"דה-מרקר" שלושה חודשים אחרי שיצאה לאור, אומר מן. לדבריו, בתוך הוועדה היו קולות מיעוט שתמכו בדעה שאין לאסור על אחזקה בערוצי חדשות בידי גופים ריכוזיים וכי אלו טרם נחשפו. "אם ערוץ חדשות הוא עסק כלכלי, כמו שטוענים למשל בהנהלת ערוץ 10, אפשר למצוא מי שיממן אותו מטעמים כלכליים", אומר עוד מן בתשובה לשאלה אם יש גופים שאינם ריכוזיים שיוכלו לעמוד באחזקת ערוץ חדשות. "אם אין מודל כלכלי, זאת אומרת שיש אינטרס אחר לכך שמישהו ירצה שיהיה לו ערוץ חדשות", מזכיר מן, "ולכן אנחנו צריכים לדאוג שבאמת תהיה היתכנות כלכלית לערוצי חדשות ושגורמים שמרכזים בתוכם מוקדי כוח יהיו האחרונים בתור להתמודד על השליטה בהם".

מן שוחח עם אורן פרסיקו ואביעד טובי במסגרת "קול העין", תוכנית הרדיו של "העין השביעית" וקול-הקמפוס, בבית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי, המכללה למינהל.