"לא עבדתי בקמפיין הבחירות של המחנה-הציוני", כתב אתמול ספי רכלבסקי בדף הפייסבוק שלו, במה שהוא מכנה "הבהרה אישית". "לא שימשתי שם בשום תפקיד. לא עבדתי כיועץ בשכר או ללא שכר. כך גם נקבע בהודעה רשמית של המחנה-הציוני". רכלבסקי, המפרסם דרך קבע מאמרים ב"הארץ", הושעה מכתיבה על-ידי עורך העיתון אלוף בן לאחר שדמותו נראתה במטה הבחירות של המחנה-הציוני בסרטה של ענת גורן "הרצוג", שחלקו השני שודר השבוע בערוץ 10.

"הוזמנתי בידי חברי ראובן אדלר לבקר אותו, וכך עשיתי בימים האחרונים ממש לפני הבחירות", כותב עוד רכלבסקי. "זאת לא הפעם הראשונה שאני מבקר אצל אדלר בקמפיינים ליומיים-שלושה. באתי לשם כחבר של אדלר, כחוקר, סופר ופובליציסט מעורב שמגע עם הדרמה מועיל לכתיבתו ונותן לו אשנב למתרחש; וכמי ששנים מצביע על סכנת האנטי-דמוקרטיה בנתניהו וכותב ופועל בעקביות להחלפתו".

עוד כתב רכלבסקי כי "כל הפעילות הציבורית שלי גלויה לעין כל, התראיינתי עליה לא פעם, והיא תואמת את כתיבתי. אינני כתב ולא ריפורטר. מעולם לא הייתי. קרבתי למנהיגים נמוכה בהרבה משל תום פרידמן או ג'פרי גולדברג. ועם זאת מעולם לא כתבתי מלה טובה אישית על פוליטיקאי שאני מכיר מתוקף עשייתי הציבורית, ולא תמכתי בשום עמדה פנימית שלו, לא היססתי לתקוף את מי שאני מכיר – למשל, בנושא מרכזי שאני מתנגד לו כשיתוף פעולה עם ימין לא דמוקרטי.

"אם היתה איזו השפעה זעירה לביקורי אצל אדלר", כך רכלבסקי, "הוא נסיוני להבהיר את דעתי המלחיצה שמצבו של נתניהו טוב בהרבה ממה שנחשב. צר לי שלא באתי עם תובנה זו קודם לכן. מובן שאם הייתי במטה לפני הטור האחרון שפרסמתי – שבוע לפני הבחירות – הייתי כותב על כך בגאווה לקוראים".

בהמשך הפוסט הביע רכלבסקי תקווה כי "הארץ" יחזור בו ממה שהיא לדעתו החלטה מוטעית ויבטל את השעייתו מכתיבה בעיתון. "לדאבון הלב, למרות מי שהיו שכתבו אחרת, אינני חבר מערכת 'הארץ'. אני כותב בעל דעה חיצוני כישראל הראל, עוזי ברעם או משה ארנס – כולם אישים שפועלים כמוני גם בזירה הציבורית", כתב. "[...] מובן שכיוון שנראיתי בסרט על הרצוג בצילומים מהיממה האחרונה בה ביקרתי אצל אדלר – באופן שיש מי שפירשו לא נכון כאילו עבדתי שם – רק טבעי הוא ש'הארץ' יבחרו לחשוב על העניין ואנו בשיחות על הדבר. [...] אני סבור שבדיקה אתית של 'הארץ' תעמיד את האמת".