התבטאות של עורך תוכנית הטלוויזיה "האח הגדול" יורם זק כלפי אחת המשתתפות בתוכנית, ("דנה, יש לך חצי דקה לפנות אל הצופים ולשכנע אותם למה את זו שרוצה שאני אשחק לה עם הבולבול בין השדיים"), ששודרה בטעות, גרמה מיד לשני דברים: היא הוכיחה, שוב, שהמציאות מפרשת את עצמה תמיד באופן בוטה ואירוני אלף מונים יותר מהפרשנות המחוכמת ביותר, והיא הביאה לגל של עיסוק תקשורתי (זה היום השני) בתוכנית הפופולרית, שבניגוד להתלהבות העצומה שעוררה בעונות הקודמות, סיקור העונה הנוכחית שלה הוגבל לרוב למדורים המיועדים לכך. כמובן שהאפקט השני הוכיח שוב, מצידו, כי המציאות מפרשת את עצמה באופן בוטה ואירוני יותר מכל וכולי.

לא רק אירוניה ובוטות - בדיון על התוכנית היום ניתן למצוא גם נאיביות קיצונית שאינה יכולה להיות אלא תוצאה של שטיפת מח עוצמתית במיוחד, למשל, כמו זו המופעלת על מי שצופה בטלוויזיה. "אנשי קשת הם אנשים ציניים בבסיסם. אל תטעו לחשוב שמדובר באוהבי אדם ובהומניסטים גדולים. אם הם היו כאלה הם לא היו עושים את 'האח הגדול'", כותבת מיכל אהרוני בטור במדור הדעות של "מעריב", שהנחת הבסיס שלו, והעובדה שנדרשה אמירה מהסוג שפלט זק כדי לסתור אותה, מעוררת תמיהה, שלא לומר מבוכה, שלא לומר אימה.

"ההחלקה שלו לא הפתיעה את מי שמכיר אותו", קובעים רז שכניק וגאיה קורן במוסף "24 שעות" של "ידיעות אחרונות", "[...] המיילים הקבוצתיים והבוטים שלו הפכו למסורת משעשעת [...] מקורבים להפקה טוענים שלא לא הפעם הראשונה שבה מופנות הערות סקסיסטיות ופוגעניות כלפי משתתפי 'האח הגדול'". בכתבה מזכירים כי בעבר כבר שודרה בטעות הערה מינית אחרת של זק לאותה משתתפת בתוכנית. "אין ספק כי הנפגע הגדול מהפרשה הוא הבמאי יורם זק", מסכמים צמד כתבי "ידיעות".

"בעולם של 'האח'", נכתב בפמיליאריות בכותרת המשנה לטור של גבי בר חיים באותו מוסף, "פורנו רגשי הוא רייטינג, אבל מספיק שמישהו יגיד את המילה 'שדיים' כדי שיועמד לסקילה". "שיהיה ברור", כותבת בר חיים בטור עצמו, "לזק, שגילה אתמול כי הוא הושעה מהתוכנית - טוב, בסדר, הוצא לחופשה - מגיע עונש".

זכות הסיכום לבעלת השדיים שפיתו את זק לומר מה שאמר, דנה רון, כפי שמביא אותם ערן סויסה ב"מעריב": "במקום שאני אהנה ממעמד של מודחת, אני רק עוסקת בלעזור ליורם לעצור את היריקה על הדם שלו".

אתמול התאפקו ב"הארץ" ולא התייחסו לנושא. היום לא, וחבל.

לסקירת העיתונות המלאה >>