באחד מסרטוני התדמית שהפיק עיתון "ידיעות אחרונות" לרגל חגיגות 75 שנה לגיליון הראשון נראה הפרשן הבכיר בעיתון, נחום ברנע, מדבר על הסיור שערך ברצועת עזה בזמן מבצע "צוק איתן".

עיתונאי "ידיעות אחרונות" נחום ברנע (צילום מסך: סרטון תדמית)

עיתונאי "ידיעות אחרונות" נחום ברנע (צילום מסך מתוך הסרטון)

"מאוד מאוד רציתי להיכנס", נזכר ברנע ומספר כי בסופו של דבר קיבל אישור והגיע עם כוח של חטיבת הצנחנים לאזור חאן יונס. "קיבוץ נירים היה 500 מטר מהמקום שבו התמקם מטה החטיבה ואתה רואה את קיבוץ נירים מולך ואתה יודע בדיוק לאן כוונו המנהרות האלה", אומר ברנע בסרטון ומדגיש: "זה דבר שרק ברגליים, כשאתה נמצא שם ברגליים, אתה יכול להבין אותו עד הסוף".

רון בן-ישי, פרשן ynet, אתר האינטרנט מבית "ידיעות אחרונות", סיפר גם הוא לאחרונה על הסיור שערך ברצועת עזה במהלך מבצע "צוק איתן", אולם רשמיו שלו מהביקור היו שונים. בכנס שהתקיים החודש במכון INSS של אוניברסיטת תל-אביב הגדיר בן-ישי את הסיורים ברצועת עזה שערך דובר צה"ל לכתבים "פארסה".

"זה היה הרבה יותר גרוע מהאמבד של האמריקאים במלחמת המפרץ הראשונה", טען בן-ישי. "זה היה מסע פרופגנדה מתחילתו ועד סופו שלא היה בו שמץ של יכולת לראות מה קורה באמת ולכן באמת לא הבאנו שום תועלת. אני הייתי באחד המסעות האלה, עשו איתי חסד. באמת, עשו לי חסד ונתנו לי צ'ופר, להיכנס לשעתיים סיבוב. [...] כלום לא ראיתי. או כלום לא הבנתי מאיך שהמלחמה הזו מתנהלת, וגם לא עשיתי כתבה בגלל זה".