מנהל קול-ישראל, מיקי מירו, הצהיר כי לעונג הוא עבורו לעבוד תחת פוליטיקאים. מירו, שחרף תפקידו הניהולי ממשיך לערוך ולהגיש באופן קבוע את מגזין החברה "שעת חברה", אירח לשיחה בתוכנית האחרונה את מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, שאף הוא ממשיך לשמש עורך ומגיש "מגזין המזרח התיכון".

השיחה התקיימה במסגרת תוכנית שהוקדשה רובה ככולה לרשות השידור. בשלב מסוים בתוכנית הודיע מירו לבני שיחו באולפן כי נוצר קשר טלפוני עם מנכ"ל רשות השידור, שיצא מישיבה. מירו שוחח עם בן-מנחם על אמינותה של רשות השידור בקרב הציבור הישראלי בכלל ובקרב הציבור הערבי בישראל בפרט.

"במשך שנים השידורים האלה [של רשות השידור בערבית] ידועים באמינות שלהם בעולם הערבי וכמובן גם אצלנו", אמר בן-מנחם וטען כי אין צורך להתרגש מהאשמות כאילו העיתונאים המשדרים בערבית ברשות השידור הם משת"פים של השלטון בישראל. בהמשך הסביר בן-מנחם כי השידור הציבורי הוא אמצעי התקשורת היחיד שיכול לשקף כראוי את המתרחש בחברה בישראל, משום שהוא פועל בלא שיקולים מסחריים ואינו קשור "לאילי הון ולטייקונים".

"מנסים גם לומר שאנחנו משתפי פעולה עם השלטון", הוסיף מירו, "ותמיד אני אומר שאם אני מחפש מישהו שיהיה הבעלים שלי, אני תמיד מעדיף שזה יהיה הפוליטיקאי ולא בעל ההון, כי הפוליטיקאים לפחות הם נבחרי ציבור. אז לעונג לי. הם גם מתחלפים מדי פעם".

בשלב זה התערב בן-מנחם בדברי מירו והדגיש כי השידור הציבורי הוא המשת"פ של הציבור. "נכון", החרה החזיק אחריו מירו.

מירו, יש לציין, הכריז בעבר על עמדות דומות. כשהופיע בפני ועדת המכרזים לבחירת מנהל קול-ישראל הצהיר: "אחד הדברים שאני לוקח אותו לאורך כל הדרך זה עניין הלויאליות" להחלטות שמתקבלות בהנהלת הארגון ולמדיניותה. בהמשך ציין כי על רשות השידור לייצג את הממלכתיות. "ממלכתיות זה לא מלה גסה", אמר, "זאת מלה חשובה".

מימין: מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם, מנהל רשת ב' יאיר קורן ומנהל קול-ישראל מיקי מירו (צילום: דוד ועקנין)

מימין: מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם, מנהל רשת ב' יאיר קורן ומנהל קול-ישראל מיקי מירו (צילום: דוד ועקנין)