חברת עיתונות זהב בע"מ, המפעילה את אתר החדשות News1 של יואב יצחק, תשלם קרוב ל-20 אלף שקל לעיתונאי שעבד באתר והגיש תביעה בגין אי קבלת תוספות שכר ופיצויי פיטורין מלאים, כך קבעה לפני ימים אחדים הרשמת קארין ליבר-לוין מבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב–יפו. במהלך הדיון שהתנהל בתיק התברר כי זה שנים אחדות פועל האתר ללא משרדי מערכת.

העיתונאי, עופר וולפסון, עבד באתר News1 במשך כשבע שנים עד שפוטר. באמצעות עו"ד יריב ויור ממשרד ויור-ליברובסקי דרש וולפסון לקבל פיצויים בסך כ-30 אלף שקל, וטען כי עם פיטוריו לא קיבל את מלוא הסכומים המגיעים לו בגין שעות נוספות, תוספות שכר עבור עבודה בשעות המנוחה השבועית ופיצויי פיטורין.

תחילה אמורה היתה חברת עיתונות זהב בע"מ להגיש את כתב הגנתה באמצעות עו"ד יורם מושקט, אולם ועדת האתיקה של לשכת עורכי-הדין קבעה כי עו"ד מושקט לא יוכל לייצג את האתר כיוון שבעבר ייצג משרדו את וולפסון בהליך של תביעת לשון הרע שהוגשה נגדו ונגד News1. בסופו של דבר ייצג את חברת עיתונות זהב בע"מ מנהל ועורך האתר, יואב יצחק.

להגנתו טען יצחק כי וולפסון פוטר עקב "התנהלות בלתי מקצועית, התנהגות בלתי הולמת ושקרים מתמשכים", והוסיף כי התביעה אינה אלא מעשה נקמה של וולפסון כיוון שלא קיבל מיצחק את מכתב ההמלצה שדרש עם פיטוריו (בחקירתו הכחיש וולפסון את הטענות לבעיות אמינות). יצחק דחה גם את הטענות הכספיות בתביעה וביקש מבית-הדין לדחות אותה.

בשבוע שעבר נערך דיון בפני הרשמת ליבר-לוין, ובמהלכו חקר יצחק את וולפסון. כבר בפתח החקירה נדרש וולפסון להשיב לשאלת יצחק ביחס לתקופה שבה עבד במשרדי News1 לפני שעבר לעבוד מביתו. משאלותיו של יצחק עולה כי משרדי News1 נסגרו בשנת 2012, וזאת בשל "קשיים כלכליים". יצחק אמר, בין היתר, כי "בשנת 2012, כשהמשרדים נסגרו, היה במשרדים רק עובד אחד שעבד יחד איתי במשרד, וכל יתר העובדים עבדו מהבית".

עיקר הדיון עסק בשעות עבודתו של וולפסון ובתנאים שסוכמו בינו לבין יצחק. בסופו של הדיון ביקשו הצדדים מבית-הדין לפסוק לוולפסון פיצויים על דרך הפשרה, בטווח שבין 5,000 ל-25,000 שקל, וזאת על סמך החומר שהוצג בפניו. הרשמת ליבר-לוין קבעה כי עיתונות זהב בע"מ תפצה את וולפסון ב-18,500 שקל.

35693-01-16

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 2.05MB)

להורדת הקובץ (PDF, 49KB)