הטענה נגד "ידיעות אחרונות" כי הוא משתמש בדפי המערכת לצרכים מסחריים אינה חדשה. למעשה, טענה כזו עמדה ברקע "הפוטש" – פרישתם של כמעט כל עובדי "ידיעות אחרונות" ב-1948 והקמת העיתון המתחרה "מעריב". בשנים האחרונות מגמה זו הלכה והחריפה, עד שנראה כאילו בזרועות שונות של קבוצת התקשורת החומה בין המחלקות המסחריות והעיתונאיות התמוטטה לחלוטין.

אחת הדוגמאות המובהקות לכך היתה החדירה המסיבית של סוכנות הייצוג והתוכן המשפחתית לתכנים המערכתיים בכלי תקשורת בבעלות משפחת מוזס; לא רק למגזינים ואתרים העוסקים בבידור ולייף-סטייל, אלא גם לאלה העוסקים באקטואליה. בקבוצה נוהגים להתעלם מהטענות הללו או להכחיש אותן, אך באופן מעניין, אפשר ללמוד על אמיתותן דווקא מפרסומי הסוכנות המשפחתית עצמה – שנדמה שאנשיה מתגאים בסיקור הרחב שהם זוכים לו בכלי התקשורת של הקבוצה.

סוכנות ADD מייצגת כמה מהשחקנים, הבמאים, הדוגמנים ומפתחי התוכן המובילים בישראל. כיאה לסוכנות ייצוג מובילה, גם ל-ADD יש חשבון פייסבוק רשמי שבו היא מציגה לראווה את הפרסומים הרבים על הטאלנטים שלה וההפקות שבהן היא מעורבת.

הטאלנטים שחתומים בסוכנות ADD נהנים מגישה יוצאת מגדר הרגיל לכלי התקשורת של "ידיעות אחרונות"

עם זאת, הפרסומים של סוכנות ADD נוטים להופיע דווקא בכלי התקשורת של קבוצת "ידיעות אחרונות" – בעיקר במגזינים "פנאי פלוס" ו"לאשה" ובמוספים "זמנים מודרניים" ו"7 ימים", אבל גם ב"בלייזר", במגזין הצעירות "GO", במגזין הבריאות "מנטה" ובקונטרס העיתון היומי.

עיון במדור התצלומים בחשבון הפייסבוק של ADD מגלה כי רוב מוחץ של הפרסומים על הטאלנטים וההפקות של הסוכנות ראו אור בקבוצת "ידיעות אחרונות". הטאלנטים שחתומים בסוכנות ADD נהנים מגישה יוצאת מגדר הרגיל לכלי התקשורת של "ידיעות אחרונות". אולי זה הזמן לציין שמייסדי סוכנות ADD הם ירון ליכטנשטיין ובת-זוגו הדס מוזס, בתו של מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס. ליכטנשטיין הוא מנכ"ל הסוכנות, וגם למוזס תפקיד בכיר בה.

מתוך דף הפייסבוק של סוכנות ADD

מתוך דף הפייסבוק של סוכנות ADD

נכון למועד כתיבת שורות אלו, בשנה החולפת פירסמה הסוכנות 84 תצלומים בעמוד הפייסבוק שלה, 56 מהם הופיעו בשערי מגזינים ובכתבות בכיכוב טאלנטים שהסוכנות מייצגת. מבין אותם 56 צילומי שערים וכתבות, 46 הופיעו בכלי תקשורת השייכים לקבוצת "ידיעות אחרונות". רק עשרה תצלומים בחשבון הפייסבוק של ADD לשנה החולפת מציגים שערים וכתבות שהתפרסמו בכל יתר כלי התקשורת המודפסים בישראל, מקבוצת "הארץ" ו"מעריב" על מוספיהם השונים ועד למגזינים שאינם שייכים ל"ידיעות אחרונות".

בשנת 2014 היה היחס בין קבוצת "ידיעות אחרונות" ליתר כלי התקשורת בישראל מובהק עוד יותר. בעמוד הפייסבוק של הסוכנות הופיעו 41 תצלומים של פרסומים בעיתונות המודפסת, ש-38 מהם התפרסמו בכלי תקשורת השייכים לקבוצת "ידיעות אחרונות" – 92% מכלל התצלומים. תמונה דומה עולה גם מבחינת תצלומי הפרסומים משנים קודמות.

ב"ידיעות אחרונות" סירבו להגיב.

פוסט אופייני מדף הפייסבוק של סוכנות ADD (צילום מסך)

פוסט אופייני מדף הפייסבוק של סוכנות ADD (צילום מסך)