אתר ynet העלה אתמול פרסומת הנחזית לידיעה על אודות אתר ישראלי חדש למכירת נעליים. "כדאי לשים לב לאתר הנעליים הטרי RUNY, שמציע מחירים נמוכים משמעותית מרשתות אחרות, אספקה מהירה ומגוון עצום של זוגות נעליים", נכתב בכותרת המשנה של הפרסומת. ובאמת, נראה שב-ynet השתדלו מאוד להפנות את תשומת לב הגולשים לאתר הנעליים החדש, ולו מפני שבחרו להעלות לכבודו פרסומת הנחזית לידיעה במקום מודעה רגילה.

הפרסומת, שעלתה במדור הצרכנות של ynet, נראתה כידיעה לכל דבר. היא כללה כותרת, כותרת משנה, כותרות ביניים ותצלום נלווה. גופן הטקסט, הריווח, הרקע – הכל נראה כאילו מדובר ברשימה חדשותית. הפרסומת קודמה באתר כאילו היתה ידיעה לכל דבר, ואפילו שם של עיתונאי התנוסס בשורת הקרדיט – אביב ברטלה. רמז לכך שמדובר בטקסט יוצא מגדר הרגיל ניתן היה למצוא בתחתית הפרסומת: בניגוד לרשימות אחרות ב-ynet, לא הופיע שם שובל של טוקבקים. מערכת התגובות של ynet נוטרלה, ולפרסומת היה ניתן לצרף תגובה רק באמצעות חלון התגובות של פייסבוק.

ynet: הפניה במדור הצרכנות לפרסומת הנחזית לידיעה עיתונאית לכל דבר (20.11.13)

ynet: פרסומת לחנות נעליים הנחזית לידיעה עיתונאית לכל דבר (20.11.13)

מובן שהטקסט שנכלל בפרסומת הילל ושיבח את אתר הנעליים החדש. "מה אפשר למצוא ב-RUNY?", שאל העיתונאי ברטלה, ומיד פירט את מגוון מוצרי ההנעלה הקיימים באתר. תחת כותרת המשנה "זולים משמעותית מרשתות אחרות" כתב ברטלה כי "מהשוואה שנערכה נמצאו פערים של עשרות אחוזים בין המחירים ב-RUNY לבין דגמים זהים ברשתות אופנה אחרות", ופירט את הבדלי המחירים של כמה מותגים בולטים. תחת כותרת הביניים "היתרון: איסוף עצמי", כתב ברטלה כי "אחד היתרונות הבולטים של האתר החדש הוא זמינות המשלוחים", ופירט את מדיניות המשלוחים שהאתר מציע. לסיום צוין כי בשבוע הבא יקיים האתר מבצע מיוחד והגרלה נושאת פרסים.

בכל הטקסט לא היה בדל של ביקורת או הסתייגות מאתר RUNY. אין להתפלא על כך, שכן אתר RUNY, "אתר הנעליים של המדינה", הוקם על-ידי ynet, כפי שצוין בפסקה השנייה של הפרסומת.

מאתר ynet לא נמסרה תגובה. עורך האתר ערן טיפנברון לא היה יכול להגיב בשל שהותו בחו"ל.

ynet: פרסומת לחנות נעליים הנחזית לידיעה עיתונאית לכל דבר (20.11.13)

ynet: פרסומת לחנות נעליים הנחזית לידיעה עיתונאית לכל דבר (20.11.13)