אתמול (יום ראשון) הגיע מנהל רשת ב' יאיר קורן לעבודה, אירוע ראוי לציון לנוכח העובדה שבשבוע האחרון שהה בחופשה.

מנהל רשת ב', רשת האקטואליה של רשות השידור, יצא לחופשתו בתחילת השבוע שעבר. חסרונו הורגש כבר ביום שני, ה-12 בחודש, כאשר מנהל הרדיו מיקי מירו כינס את עובדי מערכת החדשות לקראת תחילת יישום הרפורמה ברשות. מירו הודיע כי בכל שאלה על הרפורמה ואופן השפעתה על העובדים מוזמנים חברי המערכת לפנות למנהלים הממונים עליהם. המנהל הישיר, קורן, לא נכח בישיבה.

כעבור יומיים הפך חסרונו של קורן בולט במיוחד. ישראל התנקשה בראש המערך הצבאי של חמאס בעזה ופתחה במערכה צבאית. אולם קורן לא שב לעבודתו עד תחילת השבוע הזה. עובדי רשת ב' אינם יודעים היכן שהה קורן בימים שבהם הופגזה ישראל במאות רקטות וטילים, כוחות צה"ל תקפו ללא הרף בעזה ותחנת האקטואליה עבדה במתכונת מיוחדת. מה יכול היה להצדיק את הימשכות ההיעדרות בשעה דרמטית שכזו?

עיבוד תמונה: מתוך האתר "ויניטאלי"

עיבוד תמונה: מתוך האתר "ויניטאלי"

לפי אתר הבית של "ויניטאלי", תחרות יינות בינלאומית הנערכת באיטליה, קורן נמנה בימים האחרונים עם צוות השופטים בתחרות לטעימת יינות. מועדי התחרות תואמים את מועדי החופשה של קורן. היא החלה ביום שני שעבר ונמשכה עד ליום שישי. בימים האלה התכנסו בוורונה, איטליה, יותר מ-100 שופטים וטעמו יינות מ-22 מדינות ב-18 אלף כוסות.

קורן אינו רק מנהל מערכת החדשות של קול-ישראל, הוא גם מומחה ליין עם ניסיון שיפוט בתחרויות בינלאומיות. במרץ השנה פירסמה אמילי גרינצווייג בעיתון "הארץ" כי קורן דיווח כמה פעמים בתחנה על אירועי יין ששימש בהם שופט.

במקרה של "ויניטלי 2011", נטען ב"הארץ", העביר קורן ידיעה על התחרות בלי לכלול גילוי נאות באשר לתפקידו בה. "קורן אינו עוסק בעבודה פרטית והוא מודע היטב לנוהל עבודה פרטית ברשות השידור, ומקפיד עליו", נמסר אז מרשות השידור.

בדוברות רשות השידור סירבו להשיב לשאלות שקיבלו מ"העין השביעית", הן ביחס להיעדרותו של קורן בעת מבצע צבאי רחב היקף והן לגבי הקפדתו של קורן על נוהל עבודה פרטית ברשות השידור. "תגובתנו היא שהדברים אינם ראויים להתייחסות", נמסר מהדוברות.